Otse põhisisu juurde

Märtsi kokkuvõte: kuu eesmärkide täitmine

Märtsi kuu möödus täiesti märkamatult, märksõnadeks olid Brauschweig, vaheaeg, Berliin, uus pere ja Allianz Arena. Siin ka selle kuu kokkuvõte. 
Märtsi kuu oli üks parimaid kuid vahetusaasta jooksul. Kuu alguses olin veel Brauschweigis rahvusvahelisel nädalal oma suurepärases peres, peale paaripäevast vaheaega sõitsin Berliini meie keskaastaseminarile. See oli üks unustamatu nädal, nagugi nädal Brauschweigis. Eestlastega oli tore taas emakeeles rääkida ja muljeid vahetada. Peale nädalat beriliinis jätkus kool, seekord uues vahetusperes. Õppisin lähemalt oma uut pere tundma, suur tänu neile selle eest, et nad mu aasta keskelt enda juurde võtsid. Suurepärane pere on mul nüüd. Aga eesmärkide juurde:

1. Õpin veel võimalikult palju saksa keelt. Pingutan, et minu keel saaks veelgi paremaks. Samuti saan paremini selgeks baieri keele. Ja, keelt sai natukene ikka õpitud. Aitäh ka selleeest minu vahetusõele Annale, kes mind alati parandab, kui ma midagi valesti ütlen. Nii õpib suurepäraselt.
2. Teen oma vahetusperega palju asju koos. Veedame üheskoos kvaliteetset aega. Ja, see on minujaoks ka üllatav, kui palju me asju koos teeme. Alati nädalavahetused on tihedalt sisustatud. Näiteks mägedes, Münchenis, muuseumites, Allianz Arenal jne. Samuti ka nädala sees teeme palju asju koos.
3. Anname koolilehe välja. Apropos pidi juba eelmisel kuul väljas olema, tehniliste probleemide pärast viibib see. Taaskord ei, juba on päris piinlik. Aga leht on trükis ning selle nädala lõpus on lõpuks olemas.
4. Teen sproti. Vaatan üle sportimisvõimalused ning alustan uue spordialaga. Päris uut spordiala ei ole leidnud aga jooksmas olen taas käima hakkanud. Sedapuhku vahetusõega, kes teeb seda hea meelega. Võrkpall ja tantsimine on ikka käsil. Muidugi Berliini nädalal jäid need ära, aga seeeest sai seal käidud pea iga hommik jooksmas.
5. Kaen palju Saksamaad. Avastan uusi paiku ja õpin uusi inimesi tundma. Ja, märtsi võib ka reisikuuks nimetada. Nägin Berliini, Brauschweigi, õppisin rohkem Münchenit ja Baierimaad tundma.
6. Olen meeldejääv ja pöörane. Oo ja, seda teavad vist Braunschweigis ja Berliinis olijad ...
7. Olen saanud palju nalja teiste vahetusõpilaste, klassikaaslaste ja sõpradega. Piisavalt, nädalad vahetusõpilastega olid meeldejäävad ja ülimalt naljakad.
8. Kirjutan blogi. Iga päeva kohta on vähemalt üks postitus. Ja, palun. Loodan, et on ka midagi, mida lugeda. Nüüd on veel jäänud 3 kuud blogi seltsis.
9. Loon ärisuhteid Saksa ettevõtjatega. Noja, sellega peab veel ootama. Tegelikult oleks vaja mingi plaan välja mõelda. Millega ja kuidas siseneda Saksa turule?
10. Koolis teen aktiivselt kaasa. See kuu on pigem kool tahaplaanile jäänud. Esiteks pool kuust oli kas vaheaeg või Berliin. Paar nädalat sai ka koolis käidud, aga enam ma ei teinud nii väga kodutöid, kui varem. Uues peres ei olda selle teemaga nii karmid, ja vahetusaasta on ikkagi pigem avastamiseks.

Esmaspäevast ka. Koolipäev oli nagu ikka, väsitav. Põnevad tunnid olid geograafia ja ajalugu õpetaja Groschiga. Nalja sai jälle kõvasti. Õhtul oli jälle võrkpall. Tunnen, kuidas ma olen selle poole aastaga arenenud võrkpallis. Nüüd oskan isegi mängida.

#100HappyDays

Tore, kui su toas on klaver aga sa seda mängida ei oska #100HappyDays

 Tervitusega Baierimaalt!

Populaarsed postitused sellest blogist

Lihtsaim lahendus: kuidas lahendada rubiku kuubikut?

Soovitan kõigile uueks hobiks Rubiku kuubikut! Rubiku kuubiku lahendamine algajatele: lahendus, mida ma ise ka kasutan Õpetus Kolmevärvilisi nimetan nurgaklotsideks ja kahevärvilisi servaklotsideks (-tükkideks). Jätan vahele esimese korruse kokkuehitamise õpetuse. Loodan ja usun, et selle ülesande lahendamine pole just liiga raske ning ajude pingutamine toob häib tulemusi. Lisaks saab selle pingutuse käigus tuttavaks kuubiku siseeluga, mis edasisteski tegevustes kasuks tuleb. Veel võtan vabaduse alustada valgest küljest, sest ise keeran ka esmalt just valge tahu kokku. Ehk meil on selline olukord: Pange tähele, et koos on nii valge tahk kui ka seda piiravad ääred. Järgmisel sammul on ülesandeks kokku saada teine korrus. Teine korrus nurgatükke ei sisalda. Teise korruse servaklotsid võivad asetseda alumises kihis, juba teisel korrusel, kuid vales kohas või valet pidi või ka õiges kohas ja õiget pidi. Igatahes on vaja nende kahevärviliste servaklots

Kogu tõde sponsorlusest: Kuidas tegelikult toetajate otsimine käib?!

Toetajate otsimisel on mitmeid häid nippe ja viise, kuidas ajas kokku hoida ja parim tulemus saavutada. Alustada tuleb iseendast. Kuidas mina seda tegin? Vahetusõpilaseks sain minna tänu YFU stipendiumile ja toetajatele, kes aitasid mul selleks vajavat raha leida. Lisaks sain 1600€ rohkem, kui vahetusaasta maksis. Kuidas ma selle saavutasin? Minu jaoks on toetajate otsimine ja sponsorlusega tegelemine väga põnev, sest mulle meeldib välja mõelda uusi lahendusi, kuidas efektiivsemalt leida toetajaid, koostööpartnereid.  Samuti on põnev helistada ja ettevõtjatega kohtumistel käia. Toetajate otsimine koosneb mitmest osast. Mina jagan kogu protsessi kolmeks: ettevalmistus, aktiivne otsimine, lõpptulemus. Nüüd kõigest lähemalt. Ettevalmistus toetajate otsimiseks Rudolfi moodi Käisin YFU toetajate otsimise koolitusel Tallinnas, mis oli superhea. Kiidan korraldajaid. See andis väga hea eelduse ja valmiduse toetajate otsimise alustamiseks. Samal päeval sain ma ka kokku oma ment

Kaardimängu sõpradele: huvitav kaardimäng kanasta

08.09 õhtul mängisime isa, õe ja õe sõbraga kanastat.  Õhtul mängisime isa, õe ja õe sõbraga kaarte. See on tore Saksa traditsioon mängida perega õhtuti kaarte. Mänguks oli Kanasta. KANASTA Kanasta kodumaaks on Uruguai (canasta = hispaania keeles korv). Mängu sünniajaks peetakse kahekümnenda sajandi neljakümnendate aastate algust. Kanasta reeglid