Otse põhisisu juurde

Lihtsaim lahendus: kuidas lahendada rubiku kuubikut?


Soovitan kõigile uueks hobiks Rubiku kuubikut!


Rubiku kuubiku lahendamine algajatele: lahendus, mida ma ise ka kasutan



Õpetus


Kolmevärvilisi nimetan nurgaklotsideks ja kahevärvilisi servaklotsideks (-tükkideks).

Jätan vahele esimese korruse kokkuehitamise õpetuse. Loodan ja usun, et selle ülesande lahendamine pole just liiga raske ning ajude pingutamine toob häib tulemusi. Lisaks saab selle pingutuse käigus tuttavaks kuubiku siseeluga, mis edasisteski tegevustes kasuks tuleb. Veel võtan vabaduse alustada valgest küljest, sest ise keeran ka esmalt just valge tahu kokku.

Ehk meil on selline olukord:
Pange tähele, et koos on nii valge tahk kui ka seda piiravad ääred.
Järgmisel sammul on ülesandeks kokku saada teine korrus. Teine korrus nurgatükke ei sisalda. Teise korruse servaklotsid võivad asetseda alumises kihis, juba teisel korrusel, kuid vales kohas või valet pidi või ka õiges kohas ja õiget pidi. Igatahes on vaja nende kahevärviliste servaklotside asukohad tuvastada.
Kui vajalik klots asub põhjakihis, siis üks kahest alljärgnevast valemist aitab selle teisele korrusele saata:
…või…
Nurgaga nool tähendab, et fronti (siin pildil oranž) tuleb keerata kas siis päripäeva või vastupäeva.
Kui vajalik klots juhtub juba teisel korrusel, kuid vales kohas või valet pidi olema, siis selle allatoomiseks kasuta sedasama valemit, leia vastavalt joonisele alumist kihti keerates õige lähtepositsioon ja kasuta taas üht ülemistest valemitest. Kõige kehvemal juhul tuleb valemeid kaheksa korda läbi keerutada, aga seda juhtub harva.
Õnnitlused! Teine kiht on koos.
Kolmanda kihi kokkusaamine koosneb kahest osast, mis omakorda kahest osast koosnevad.
Esiteks tuleb kokku saada nö põhja rist, see ülesanne koosneb:
a) servaklotside õigesse kohta ajamises ja
b) servaklotside õiget pidi keeramises.
Ja teiseks tuleb kolmevärvilised nurgatükid paika saada ja seegi koosneb kahest järgust:
a) nurkade õigesse kohta karjatamisest ja
b) nurgatükkide õiget pidi keeramisest.
Keera kuubik tagurpidi (põhjakiht saab ülemiseks) ja vaata, kuidas klotsid A, B, C ja D paigutunud on.
Kihti pöörates võib ilmneda:
1. kõik neli klotsi on õiges kohas (juhtub harva)
1.1. kõik neli on ka õiget pidi (juhtub veelgi harvem)
1.2. kõik neli on valet pidi
1.3. kaks naabertükki on valet pidi ja kaks on õiget pidi (nt AD ja BC)
1.4. kaks vastastükki on õiget pidi ja kaks valet pidi (nt AC ja BD)
2. kaks naaberklotsi on õiges kohas, kaks omavahel vahetuses (nt CD ja AB)
3. kaks vastasklotsi on õiges kohas, kaks omavahel vahetuses (nt BD ja AC)
Klotside ringi pööramisega tegeleme hiljem, kuid kohaleajamiseks piisab ühest valemist:
Eeldatud on, et klotsid A ja D on õiges kohas (võivad olla tagurpidi) ning B ja C vajavad vahetamist.
Variandi 3 puhul tuleb see valem üks kord niisama läbi keerutada, otsida kihti muu kuubiku suhtes keerates skeemile sobilik seis ja siis veelkord läbi keerata.
Nonii, põhja risti klotsid peaksid nüüd õiges kohas olema. Nüüd jääb vaid üle need ringi keerata, kui vaja.
Võimalikud olukorrad:
1. polegi vaja midagi ringi keerata
2. kaks naabrit vaja ringi keerata (A ja D)
3. kaks vastasklotsi vaja ringi keerata (D ja B)
4. kõik neli vaja ringi keerata
5. üks vaja ringi keerata – keegi on kuubiku lahti võtnud ja valesti kokku pannud, sellisel juhul võta see üks klots kuubikust jõuga välja ja suru õiget pidi tagasi.
… või variant 3…
Variant 4 puhul tee kaks korda läbi variant 2.
Õnnitlused! Põhja rist on koos.
Ja nüüd nurgad.
Esmalt ajame nurgad õigesse kohta:
…või…
Seda muidugi juhul, kui vähemalt üks nurk juba on õiges kohas. Kui ükski nurk pole paigas, siis tee üks nurgavahetusvalemitest sedasi läbi, et üks nurk omale kohale jõuaks (jällegi – polaarsus pole esialgu oluline) ja siis sobilik valem, et kõik nurgad paika saaks. Sedasi peaks kõige rohkem kahe nurgavahetusvalemi läbi keeramisega kõik nurgad omale kohale jõudma.
Kui aga pika punnimise peale jääb ette olukord, et kaks nurka peaks omavahel ära vahetama, siis on aeg jällegi kuubik lahti murda ja see asi vägisi ära teha, muul moel see võimalik pole.
Viimase sammuna on vaja nurgad õiget pidi keerata.
Võimalikud olukorrad:
1. kõik neli õiget pidi = kuubik on juba koos
2. kõik neli vaja pöördesse ajada
3. kolm vaja ringi keerata
4. kaks vaja ringi keerata
5. üks vaja ringi keerata – kasuta jõudu
…või…
Variant 2 ja 3 puhul tuleks valem kaks korda läbi teha ja mõnikord võib abiks olla kollase tahu frondiks võtmine.
Õnnitlused! Terve kuubik peaks nüüd koos olema!
Põhimõtteliselt on siin antud viis valemit, millega terve kuubiku saab kokku keerata:
üks valem kahes variandis teise korruse jaoks
üks valem põhja risti klotside paigale ajamiseks
üks valem kahes variandis põhja risti klotside ringikeeramiseks
üks valem kahes variandis põhja nurkade kohaleajamiseks
üks valem variantidega põhja nurkade ringikeeramiseks
Tegelikult on iga põhja risti olukorra kohta oma valem. Sama kehtib ka paljude nurkade seisude kohta ja mõnikord saab nurki ja risti tükke ka korraga paika ajada, kuid esialgu piisab täiesti neist viiest siin antud valemist, et seni võimatuna tundunud ülesanne rahuliku näoga ära teha.
Palun andke teada, kui mõni koht on segaselt, arusaamatult, mitmemõtteliselt kirjeldatud või oleks vaja veel mõnd selgitavat joonist.
Sihitult keeramise abil on samuti võimalik Rubiku kuubik kokku saada, kuid arvestades, et võimalike permutatsioonide arv on 43 252 003 274 489 856 000 (43 kvintiljonit) ning kui ühes sekundis läbida neist kümme (päris nobe keeramine), siis kuluks ikka 137 miljardit aastat. Võrdluseks on meie universumi vanus teadaolevalt 13,7 miljardit aastat.


Tervitustega Bayerimaalt!



10.09 hommikul käisime emaga mänguasjapoes, kust ma endale uue hobi ostsin.

Hommikul pidin ärkama kella kaheksast, et harjuda kooli ajaga. Nimelt neljapäevast hakkab mul kool. Peale hommikusööki läksime linna.
Viisime linnavalitusse minu pildi ära. Edasi liikusime raamatukokku, kus oli väga palju huvitavaid raamatuid ja ajakirju. Veetsime mitu tundi seal. Mõnest raamatust saab isegi päris palju aru, samas paljud raamatud on mulle liiga keerulised. Võtsin endale ka ühe raamatu: "Jim Knopf und Lukas der Lokomotivführer"
Raamatukogus oli ka üks Saksa disainerite ajakiri. Leidsin sealt paar toredat pilti:







Külastasime ka ühte kunstipoodi. Seal oli väga palju häid postkaarte, kotte, kaarte jne. Sellised mõnusa kiiksuga. Näiteks Londoni kaart, mis on riie peale trükitud või postkaart "Windows 85"
Edasi läksime mänguasjapoodi. Poes oli lõpumüük ehk kõik kaubad -20%. See on viimane mänguasjapood Traunsteinis, mis pannakse ka kinni. Mõtlesin, et peaks endale uue hobi otsima. Mulle hakkas Rubiku kuubik silma. Mõeldud, tehtud.
Terve edasise päeva veetsin rubiku kuubiku seltsis.

Populaarsed postitused sellest blogist

Kogu tõde sponsorlusest: Kuidas tegelikult toetajate otsimine käib?!

Toetajate otsimisel on mitmeid häid nippe ja viise, kuidas ajas kokku hoida ja parim tulemus saavutada. Alustada tuleb iseendast. Kuidas mina seda tegin? Vahetusõpilaseks sain minna tänu YFU stipendiumile ja toetajatele, kes aitasid mul selleks vajavat raha leida. Lisaks sain 1600€ rohkem, kui vahetusaasta maksis. Kuidas ma selle saavutasin? Minu jaoks on toetajate otsimine ja sponsorlusega tegelemine väga põnev, sest mulle meeldib välja mõelda uusi lahendusi, kuidas efektiivsemalt leida toetajaid, koostööpartnereid.  Samuti on põnev helistada ja ettevõtjatega kohtumistel käia. Toetajate otsimine koosneb mitmest osast. Mina jagan kogu protsessi kolmeks: ettevalmistus, aktiivne otsimine, lõpptulemus. Nüüd kõigest lähemalt. Ettevalmistus toetajate otsimiseks Rudolfi moodi Käisin YFU toetajate otsimise koolitusel Tallinnas, mis oli superhea. Kiidan korraldajaid. See andis väga hea eelduse ja valmiduse toetajate otsimise alustamiseks. Samal päeval sain ma ka kokku oma ment

Kaardimängu sõpradele: huvitav kaardimäng kanasta

08.09 õhtul mängisime isa, õe ja õe sõbraga kanastat.  Õhtul mängisime isa, õe ja õe sõbraga kaarte. See on tore Saksa traditsioon mängida perega õhtuti kaarte. Mänguks oli Kanasta. KANASTA Kanasta kodumaaks on Uruguai (canasta = hispaania keeles korv). Mängu sünniajaks peetakse kahekümnenda sajandi neljakümnendate aastate algust. Kanasta reeglid