Otse põhisisu juurde

Oktoobri kokkuvõte: kuu eesmärkite täitmine

Ja märkamatult on möödunud oktoober, sünnipäevakuu on käes. Aeg on teha oktoobrist kokkuvõtte, vaadata üle, mis sai tehtud, mis mitte.

  1. Räägin puhtalt saksa keelt ilma inglise keele abita: Päris nii hea see olukord saksa keelega ka ei ole, usun, et aasta lõpus ma ka ei suuda kõike saksa keeles rääkida. Aga asi on juba palju parem. Suudan vabalt lauseid koostada, ennast väljendada ja aru saada, milles jutt on. 
  2. Saan aru ja teen koolis kõiki asju kaasa: hetkel on olnud nädalane vaheaeg, ehk koolile ei mõtle. Koolis ma üldiselt saan küll aru, mis toimub (välja arvatud prantsuse keel, majandus ja saksa keel/kirjandus)Kõiki asju teen kaasa. Sellega probleemi ei ole. Lihtsalt minu tulemused ei ole võrreldavad klassikaaslaste omadega. 
  3. Olen avastanud vähemalt 10 uut kohta Saksamaal: kindlasti olen. Näiteks pitsarestoran, kino, bowling, Rosenheim, Chimsee, Siegsdorf, Regensburg, München, erinevad mäed ... Avastamisrõõmu jagub igasse päeva, tore on uusi paiku avastada.
  4. Kirjutan iga päev huvitavalt blogi: jah, tänaseni on ilmunud iga päeva kohta vähemalt üks postitus. Loodan, et vahepeal ikka midagi põnevat ka siit leiab.
  5. Olen teinud midagi pöörast/meeldejäävat: kindel see. Näitena tooks kohe kuu alguses klassiekskursioonil mägedes õlle tellimise. Õpetajad ja õpilased vaatasid üllatunud nägudega. MIDA??!! Või siis näiteks käsin järves ujumas nädal tagasi. Minu isiklik rekord.
  6. Olen käinud sakslasega kohtingul: peab tõdema, et seda ma ei ole suutnud veel teha. Saksa naised on keerulised. Olen selle kuu jooksul kutsunud kohtingule üle 5 neiu. EI, EI, EI. Kui keegi oskab kasulikke nippe jagada, siis ootan! :D
  7. Olen aidanud ellu viia põnevaid sündmusi: See eesmärk sai kirjutatud mõttega, et ma korraldan midagi. Siin Saksamaal on see keerulisem. Eestis sai ikka mõeldud tehtud põhimõttel asju aetud. Ehk paar päeva ettevalmistust ja valmis. Siin on asi keeruliseks aetud, planeerimine ... Lisaks ei anta noortele nii palju võimalusi kui Eestis.
  8. Teen sporti: jah, seda olen teinud küll. Mitte iga päev aga regulaarselt esmaspäeviti võrkpall, teisipäeval koolis spordi tund, laupäeval tants. Kurbusega pean tõdema, et ma ei ole jooksmas käinud. 
  9. Olen veetnud aega teiste vahetusõpilastega, et vahetada muljeid: jah, kohe kuu alguses oli meil kohtumine Bayerimaa VÕPsidega. Lisaks Isabeliga veetsime paari päeva eest meeleoluka päeva. 
  10. Naudin elu! :D Ei ole nii keeruline. 


Tervitustega Bayerimaalt!

Populaarsed postitused sellest blogist

Lihtsaim lahendus: kuidas lahendada rubiku kuubikut?

Soovitan kõigile uueks hobiks Rubiku kuubikut! Rubiku kuubiku lahendamine algajatele: lahendus, mida ma ise ka kasutan Õpetus Kolmevärvilisi nimetan nurgaklotsideks ja kahevärvilisi servaklotsideks (-tükkideks). Jätan vahele esimese korruse kokkuehitamise õpetuse. Loodan ja usun, et selle ülesande lahendamine pole just liiga raske ning ajude pingutamine toob häib tulemusi. Lisaks saab selle pingutuse käigus tuttavaks kuubiku siseeluga, mis edasisteski tegevustes kasuks tuleb. Veel võtan vabaduse alustada valgest küljest, sest ise keeran ka esmalt just valge tahu kokku. Ehk meil on selline olukord: Pange tähele, et koos on nii valge tahk kui ka seda piiravad ääred. Järgmisel sammul on ülesandeks kokku saada teine korrus. Teine korrus nurgatükke ei sisalda. Teise korruse servaklotsid võivad asetseda alumises kihis, juba teisel korrusel, kuid vales kohas või valet pidi või ka õiges kohas ja õiget pidi. Igatahes on vaja nende kahevärviliste servaklots

Kogu tõde sponsorlusest: Kuidas tegelikult toetajate otsimine käib?!

Toetajate otsimisel on mitmeid häid nippe ja viise, kuidas ajas kokku hoida ja parim tulemus saavutada. Alustada tuleb iseendast. Kuidas mina seda tegin? Vahetusõpilaseks sain minna tänu YFU stipendiumile ja toetajatele, kes aitasid mul selleks vajavat raha leida. Lisaks sain 1600€ rohkem, kui vahetusaasta maksis. Kuidas ma selle saavutasin? Minu jaoks on toetajate otsimine ja sponsorlusega tegelemine väga põnev, sest mulle meeldib välja mõelda uusi lahendusi, kuidas efektiivsemalt leida toetajaid, koostööpartnereid.  Samuti on põnev helistada ja ettevõtjatega kohtumistel käia. Toetajate otsimine koosneb mitmest osast. Mina jagan kogu protsessi kolmeks: ettevalmistus, aktiivne otsimine, lõpptulemus. Nüüd kõigest lähemalt. Ettevalmistus toetajate otsimiseks Rudolfi moodi Käisin YFU toetajate otsimise koolitusel Tallinnas, mis oli superhea. Kiidan korraldajaid. See andis väga hea eelduse ja valmiduse toetajate otsimise alustamiseks. Samal päeval sain ma ka kokku oma ment

Kaardimängu sõpradele: huvitav kaardimäng kanasta

08.09 õhtul mängisime isa, õe ja õe sõbraga kanastat.  Õhtul mängisime isa, õe ja õe sõbraga kaarte. See on tore Saksa traditsioon mängida perega õhtuti kaarte. Mänguks oli Kanasta. KANASTA Kanasta kodumaaks on Uruguai (canasta = hispaania keeles korv). Mängu sünniajaks peetakse kahekümnenda sajandi neljakümnendate aastate algust. Kanasta reeglid