Otse põhisisu juurde

Minu isiklik lemmik: SKIP-BO

09.10 mängisime taas õe ja isaga kaarte. Mängisime minu lemmikut SKIP-BO'd. Loe täpsemalt, kuidas mängida Skip-Bo'd!  
Koolipäev oli tore, kolm tundi kuuest jäid ära. Seega kaks tundi oli nn õppetunnid ja viimase tunni võrra saime varem minema. Kui õpetaja puudub, siis ei tohi õpilased koolimajast väljuda, seega peab olema klassi. Võib õppida või muuga tegeleda.
Käisin Malteseris ja Punases Ristis taaskord. Malteseris õppisime sidumist ja verejookse. Peab mainima, et Saksa esmaabi ei ole täpselt sama, mis on Eestis. Punases ristis õppisime erinevaid
hingamisega seotud haigusi (nt Astma). Sellest kõigest kahjuks ma aru ei saanud, raskem keel.
Õhtul mängisime kaarte. Skip-bo mänguga puutusin ma esimest korda kokku Saksa ja Eesti Punase Risti noorelaagris Valgamaal. Sakslased olid võtnud selle mängu kaasa ja me mängisime seda iga õhtu.
Saksamaal olles mõtlesin, et ma pean endale ka selle mängu saama. Mõeldud, tehtud. Kaardid maksid kusagil 12€, mängurõõmu jagub terveks õhtuks.

KUIDAS MÄNGIDA SKIP-BO´d

VANUS: 7+
MÄNGIJAID: 2-6, üksikult või paaridena.
EESMÄRK: Olla esimene mängija, kes vabaneb kaartidest oma reserv-hunnikus, mängides
kaarte numbrilises järjekorras 1-12ni.
MÄNGUS ON: Pakk 144 mängukaardiga numbritega 1 kuni 12 pluss 18 SKIP-BO kaarti.
Seega kokku 162 kaarti. Eemalda mängust valged kaardid.

EESMÄRK

Esimene mängija, kes kasutab ära kõik kaardid enda reservhunnikust, on võitja.

ALUSTUSEKS

Peale paki segamist tõmbab iga mängija kaardi. Mängija, kes sai kõige suurema kaardi (SKIPBO
kaardid ei loe), jagab kaardid. Pärast iga mängu liigub jagaja järjekord vasakule.
2-4 mängija puhul jagatakse igale mängijale 30 kaarti.
5 või enama mängija puhul jagatakse igale mängijale 20 kaarti.
Kaardid jagatakse tagurpidi, ühte hunnikusse, mis ongi Sinu reservhunnik. Iga mängija
pöörab õiget pidi kõige pealmise kaardi oma reservhunnikust, ilma et ta vaataks teisi
(tagurpidi) kaarte enda hunnikus. Jagaja asetab seejärel ülejäänud kaardid ühte tagurpidi
hunnikusse mänguala keskel, millest saab tagavarahunnik (kust saab võtta lisakaarte).

MÄNGU VALMIS SEADMINE

Mänguala keskele, tagavarahunniku lähedale, ehitatakse mängijate poolt mängu jooksul kuni neli ehitushunnikut. Lisaks on iga mängija enda ees tema tagavarahunniku kõrval kuni neli välja-tõstmise hunnikut. (vt. Joonist allpool)
TÄHTIS: Ehitushunnikud ja välja-tõstmise hunnikud luuakse mängu jooksul (joonisel katkendjoonega näidatud hunnikud). Mängu alguses mängu valmis seades ei asetata nendele aladele ühtki kaarti. Lisaks: SKIP- BO kaardid on jokkerkaardid!

KAARDIHUNNIKUTE SELGITUS

1. Reservhunnik: Igal mängijal on üks reservhunnik, mis on asetatud tema ette paremale. Hunnik on tagurpidi, vaid ülemine kaart on alati õigetpidi pööratud.
2. Tagavarahunnik: Peale kaartide jagamist asetatakse ülejäänud kaardid laua keskele tagurpidi tagavarahunnikuks.
3. Ehitushunnikud: Mängu jooksul alustatakse kuni nelja ehitushunniku ehitamist. Hunnikut võib alustada ainult kaart numbriga 1 või SKIP-BO jokkerkaart. Igat hunnikut saab seejärel edasi ehitada suurendades seda numbriliselt ühe numbri võrra ühest kaheteistkümneni. Kuna SKIP-BO kaart on jokker, võib seda kasutada nr 1 asemel hunniku alustamiseks, või ükskõik millise numri asemel hunniku keskel.
Kui hunnikus on 12 kaarti on hunnik valmis ja eemaldatakse mängust, mis muudab selle koha üheks neljast võimalikust ehituskohast.
4. Välja-tõstmise hunnikud: Mängu jooksul võib iga mängija ehitada oma reservhunnikust vasakule kuni 4 välja-tõstmise hunnikut. Neis võib olla ükskõik kui palju kaarte ja ükskõik, mis numbrijärjekorras. Aga sealt võid välja mängida vaid pealmisi kaarte.

KUIDAS MÄNGIDA

Mängija jagajast vasakul alustab.
Võta 5 kaarti tagavarahunnikust. Kui Sul on SKIP-BO kaart või kaart nr 1 ülemiseks kaardiks enda reservhunnikul või käes võid alustada uue ehitushunniku loomist mänguala keskele. Võid seejärel jätkata mängides oma kaartide seast välja järgmise kaardi (nr 2 või SKIP-BO ehitushunnikusse nr 1 peale... või nr 1 või SKIP-BO uueks ehitushunnikuks mängulaua keskel) jne. Kui Sa mängid ära kõik 5 kaarti oma käest, võid võtta tagavarahunnikust uued 5 kaarti ja jätka mängimist, kui soovid. Kui Sa ei saa või ei soovi enam kaarte välja käia, lõpeta oma mängukord asetades ühe kaardi oma käest enda ette ühte neljast välja-tõstmise hunnikust. Niimoodi lõpetad kõik mängukorrad mängu jooksul.
Oma teisel ja järgnevatel käikudel võta esmalt tagavarahunnikust juurde kaarte nii, et Sulle jääks kätte 5 kaarti. Seejärel võid ehitada ehitushunnikuid, kasutades kaarte oma käest, pealmist kaarti oma reservhunnikust (seejärel pööra uus kaart ealmiseks ja võid seda edasi kasutada) või pealmisi kaarte oma välja-tõstmise hunnikutest.
Pea meeles, et võitja on see, kes lõpetab esimesena oma reservhunniku, seega on alati parim mängida võimalusel välja pealmisi kaarte sealt.
Kui tagavarakaartide hunnik saab otsa, segage ära valmis-ehitatud (1-12) ja välja tõstetud ehitushunnikud ja moodustage neist uus tagavarahunnik.

PUNKTID JA VÕITMINE

Võite mängida mitu mängu järjest jagades iga mängu eest punkte:
- võitja saab 25 punkti võitmise eest ja lisaks 5 punkti iga kaardi eest, mis vastaste reservhunnikusse jäid. Esimene mängija, kes kogub 500 punkti, võidab turniiri.

MEESKONNATÖÖ

Kehtivad kõik tavapärased reeglid, välja arvatud järgnev:
Oma mängukorra ajal võid mängida kaarte nii enda kui oma partneri reservhunnikust või välja-tõstmise hunnikust (või oma käest). Partner peab selle käigu ajal vait olema, vaid see, kelle mängukord on, võib öelda, mida teha (nt. „Partner, mängi oma SKIP-BO kaart välja nr 4-na“ või „Partner, mängi välja oma kaart nr 7“ jne). Kui partner ei ole vait, loetakse seda petmisena ja ta peab võtma karistuseks 2 kaarti tagavarahunnikust (ilma vaatamata) ja asetama need oma reservhunnikusse.
Mäng on läbi, kui mõlema partneri reservhunnik on lõpetatud.

ERIJUHTUMID

1. Kui võtsid kogemata juurde liiga palju kaarte, pead üleliigsed kaardid lisama enda reservhunniku keskele!
2. Meeskonnamängul võivad mõlemad mängijad jätkata ehitamist isegi siis, kui ühe mängija reservhunnik on lõpetatud.

MÄRKUSED: MÄNGU ÜLES-SEADMISEL

1. Mängija neli välja-tõstmise hunnikut on kujutletavad kuni mängija neid mängu jooksul alustab.
2. Ehitushunnikud on kujutletavad kuni mängijad neid mängu jooksul alustavad.
3. Pea meeles, et mängu eesmärk on vabaneda kaartidest oma reservhunnikus, mitte käes või välja-tõstmis hunnikutes. Meeskonnatöö puhul mõlema partneri reservhunnikute kõigist kaartidest.

LÜHIKE MÄNGUVERSIOON

Kui soovitakse mängida lühikest mängu, jagatakse iga mängija reservhunnikusse 10 kaarti. Ülejäänud mängureeglid jäävad samaks.

allikas: http://macripper.files.wordpress.com/2013/03/kuidas-mc3a4ngida-skip-bod.pdf

Tervitustega Bayerimaalt!

Populaarsed postitused sellest blogist

Lihtsaim lahendus: kuidas lahendada rubiku kuubikut?

Soovitan kõigile uueks hobiks Rubiku kuubikut! Rubiku kuubiku lahendamine algajatele: lahendus, mida ma ise ka kasutan Õpetus Kolmevärvilisi nimetan nurgaklotsideks ja kahevärvilisi servaklotsideks (-tükkideks). Jätan vahele esimese korruse kokkuehitamise õpetuse. Loodan ja usun, et selle ülesande lahendamine pole just liiga raske ning ajude pingutamine toob häib tulemusi. Lisaks saab selle pingutuse käigus tuttavaks kuubiku siseeluga, mis edasisteski tegevustes kasuks tuleb. Veel võtan vabaduse alustada valgest küljest, sest ise keeran ka esmalt just valge tahu kokku. Ehk meil on selline olukord: Pange tähele, et koos on nii valge tahk kui ka seda piiravad ääred. Järgmisel sammul on ülesandeks kokku saada teine korrus. Teine korrus nurgatükke ei sisalda. Teise korruse servaklotsid võivad asetseda alumises kihis, juba teisel korrusel, kuid vales kohas või valet pidi või ka õiges kohas ja õiget pidi. Igatahes on vaja nende kahevärviliste servaklots

Kogu tõde sponsorlusest: Kuidas tegelikult toetajate otsimine käib?!

Toetajate otsimisel on mitmeid häid nippe ja viise, kuidas ajas kokku hoida ja parim tulemus saavutada. Alustada tuleb iseendast. Kuidas mina seda tegin? Vahetusõpilaseks sain minna tänu YFU stipendiumile ja toetajatele, kes aitasid mul selleks vajavat raha leida. Lisaks sain 1600€ rohkem, kui vahetusaasta maksis. Kuidas ma selle saavutasin? Minu jaoks on toetajate otsimine ja sponsorlusega tegelemine väga põnev, sest mulle meeldib välja mõelda uusi lahendusi, kuidas efektiivsemalt leida toetajaid, koostööpartnereid.  Samuti on põnev helistada ja ettevõtjatega kohtumistel käia. Toetajate otsimine koosneb mitmest osast. Mina jagan kogu protsessi kolmeks: ettevalmistus, aktiivne otsimine, lõpptulemus. Nüüd kõigest lähemalt. Ettevalmistus toetajate otsimiseks Rudolfi moodi Käisin YFU toetajate otsimise koolitusel Tallinnas, mis oli superhea. Kiidan korraldajaid. See andis väga hea eelduse ja valmiduse toetajate otsimise alustamiseks. Samal päeval sain ma ka kokku oma ment

Kaardimängu sõpradele: huvitav kaardimäng kanasta

08.09 õhtul mängisime isa, õe ja õe sõbraga kanastat.  Õhtul mängisime isa, õe ja õe sõbraga kaarte. See on tore Saksa traditsioon mängida perega õhtuti kaarte. Mänguks oli Kanasta. KANASTA Kanasta kodumaaks on Uruguai (canasta = hispaania keeles korv). Mängu sünniajaks peetakse kahekümnenda sajandi neljakümnendate aastate algust. Kanasta reeglid