Otse põhisisu juurde

Esimeste testide tulemused teada: Matemaatika ja inglise keel "4*"

2. koolinädalal tegime üle-Bayerimaalist testi matemaatikas ja inglise keeles. Sain mõlemad neljad*. 
Matemaatika testi lahendades oli põhiliseks probleemiks see, et ma ei saanud täpselt aru, mis tegema peab. Ürita ise saksa keeles seletada, mis see nii on või üldse aru saada, mis tegema peab. Enamus ülesandeid tegingi ennustades, mis tegema peab.
Inglise keele vigadeks oli see, et ma ei oska inglise keelt. Raekülas olid hinded neljad, viied, ainus kolm oli inglise keel. Inglise keele taseme väga suurt
erinevust ei ole kohanud siin. Võib olla see, et inimesed ei julge väga väljendada ennast inglise keeles siin.

*Saksa hindamissüsteem ei ole täpselt sama, mis on Eestis. nimelt hinded on
1 "Väga hea"
2 "Hea"
3 "Rahuldav"
4 "Vähem rahuldav"
5 "puudulik"
6 "nõrk"
ehk siis 1 on kõige parem ja 6 on kõige halvem. Neli on veel positiivne hinne.

Erinevusi Eesti ja Bayeri koolisüsteemis:

  1. Eestis tehakse hästi palju töid - tunnikontrollid, kontrolltööd, lisaks peab suuliselt vastama jne. Aasta jooksul koguneb aastas meeletu hulk hindeid. Bayerimaal on teistmoodi. Nimelt iga aines tehakse umbes 2 - 3 tööd aasta jooksul. Lisaks on hindelised kodutööd, mida on ka kusagil 2 - 3 aine kohta. Näiteks peab tegema referaadi või analüüsima teksti vms. 
  2. Õpilased peavad teadma hästi eelmise tunni teemast. Õpetaja küsib tunnis eelmise tunni/kodutöö kohta. Küsimuse peale tõstavad umbes pooled õpilastest käed. Hästi oluline on see, et igaks tunniks oleks õpitud, sest see on peamine viis, kuidas hindeid saada. Kaalult on tunnis suulise vastamise hinded pooleks kirjalike töödega. 
  3. Veerandi/perioodi kokkuvõte puudub. Eestis saab iga veerandi lõpus kokkuvõtlikud hinded. Järgmine nädal lõppeb meil esimene periood, paljudes ainetes ei ole mul ühtegi hinnet vee. Seepärast tehakse kokkuvõtteid ainult aasta lõpus. 
  4. Eestis on 4 vaheaega, Bayerimaal 6. 
  5. Puudub e-kool. Selleks on õpilastel päevikud ja klassil klassiraamat, kus kõik patud kirjutatakse üles. 
  6. Eestis ei ole kindlat tegemata tööde süsteemi. Siin pannakse kirja klassiraamatusse, et sul ei ole kodutöö tehtud. Kui õpilasel on kodutööd tegemata mingi kindel arv, peab ta peale tunde jääma, direktoriga rääkima, vanematega koos direktori juurde minema jne. 
  7. Puudub reegel, mis sätestab, kui külm võib olla klassis, kui külm võib olla väljas. 
  8. Puudub reegel, mis sätestaks, mitu tööd võib nädalas olla. Teoreetiliselt võiks igas tunnis samal päeval töö teha. (õnneks ei ole aastas nii palju töid) 
  9. Raudkindlalt tuleb õpetajat teietada!!!! (Mul on sellega raskusi) 
Ma ei saa öelda, et siinne süsteem oleks parem või halvem - see on lihtsalt erinev. 

Paar sõna 17.10 päevast ka: 
Pidime saama Isabelliga (vahetusõpilane Traunsteinis Brasiiliast) kokku, et minna pitsat sööma ja niisama linna avastada. Noja, umbes 20 minutit enne kokkusaamise kellaaega ta kirjutas, et ta ei saa tulla. Juhtub.
Põhjuseks oli midagi sellist, et tal on õhtul trenn ja siis ta peab praegu õppima vms. Täpselt ei saanud ma ka aru, mis ta mõtles. 


Tervitustega Bayerimaalt!

Populaarsed postitused sellest blogist

Lihtsaim lahendus: kuidas lahendada rubiku kuubikut?

Soovitan kõigile uueks hobiks Rubiku kuubikut! Rubiku kuubiku lahendamine algajatele: lahendus, mida ma ise ka kasutan Õpetus Kolmevärvilisi nimetan nurgaklotsideks ja kahevärvilisi servaklotsideks (-tükkideks). Jätan vahele esimese korruse kokkuehitamise õpetuse. Loodan ja usun, et selle ülesande lahendamine pole just liiga raske ning ajude pingutamine toob häib tulemusi. Lisaks saab selle pingutuse käigus tuttavaks kuubiku siseeluga, mis edasisteski tegevustes kasuks tuleb. Veel võtan vabaduse alustada valgest küljest, sest ise keeran ka esmalt just valge tahu kokku. Ehk meil on selline olukord: Pange tähele, et koos on nii valge tahk kui ka seda piiravad ääred. Järgmisel sammul on ülesandeks kokku saada teine korrus. Teine korrus nurgatükke ei sisalda. Teise korruse servaklotsid võivad asetseda alumises kihis, juba teisel korrusel, kuid vales kohas või valet pidi või ka õiges kohas ja õiget pidi. Igatahes on vaja nende kahevärviliste servaklots

Kogu tõde sponsorlusest: Kuidas tegelikult toetajate otsimine käib?!

Toetajate otsimisel on mitmeid häid nippe ja viise, kuidas ajas kokku hoida ja parim tulemus saavutada. Alustada tuleb iseendast. Kuidas mina seda tegin? Vahetusõpilaseks sain minna tänu YFU stipendiumile ja toetajatele, kes aitasid mul selleks vajavat raha leida. Lisaks sain 1600€ rohkem, kui vahetusaasta maksis. Kuidas ma selle saavutasin? Minu jaoks on toetajate otsimine ja sponsorlusega tegelemine väga põnev, sest mulle meeldib välja mõelda uusi lahendusi, kuidas efektiivsemalt leida toetajaid, koostööpartnereid.  Samuti on põnev helistada ja ettevõtjatega kohtumistel käia. Toetajate otsimine koosneb mitmest osast. Mina jagan kogu protsessi kolmeks: ettevalmistus, aktiivne otsimine, lõpptulemus. Nüüd kõigest lähemalt. Ettevalmistus toetajate otsimiseks Rudolfi moodi Käisin YFU toetajate otsimise koolitusel Tallinnas, mis oli superhea. Kiidan korraldajaid. See andis väga hea eelduse ja valmiduse toetajate otsimise alustamiseks. Samal päeval sain ma ka kokku oma ment

Kaardimängu sõpradele: huvitav kaardimäng kanasta

08.09 õhtul mängisime isa, õe ja õe sõbraga kanastat.  Õhtul mängisime isa, õe ja õe sõbraga kaarte. See on tore Saksa traditsioon mängida perega õhtuti kaarte. Mänguks oli Kanasta. KANASTA Kanasta kodumaaks on Uruguai (canasta = hispaania keeles korv). Mängu sünniajaks peetakse kahekümnenda sajandi neljakümnendate aastate algust. Kanasta reeglid