Otse põhisisu juurde

Autostadt: Linn, mis on autode jaoks loodud

28.08 külastasime Volkswageni muuseumit ja nägime suurt tehast. Meeletult palju autosid igast ajast.
Hommikult peale hommikusööki sõitsime Braunschweigi poole. Braunschweig on vana ülikoolilinn, kus elab 250 556 inimest. Külastasime kesklinna, megasuurt kirikut, nägime keskplatsi, lossi ja palju muud. Käisime ka kaubanduskeskustes ja poodides. Braunschweigi kesklinnas asus üks megasuur ja ilus loss. Läksime sinna sisse ja oh imet, sees asus kaubanduskeskus. Väljas ei olnud ühtegi silti kaubanduskeskusest.
Kohalikust väikesest söögikohast võtsime ka fooliumisse pakitud Döneri. Döner on nagu wrapp, sees on liha, salatit, kurki, tomatit ja kastet.  Üks Döner maksis 4.5€ ja sellest sai kõhu nii täis, et mitu tundi ei tahtnud sööki näha.
Külastasime 3 erinevat elektroonikakauplust, et leida ühte arvutimängu, mida vend tahtis osta. Saturnis öeldi, et homme tuuakse, ühes väiksemas poes ei olnud ja ei teatud millal tuleb ja MediaMarktis otsiti 15 minutit seda mängu. Õnneks üks eksemplar leiti üles. Mäng maksis 37€ ja selle nime ma ei tea.
Enne VW tehasesse minekut läksime veel isa poolsete sugulaste juurde, et nendega koos sinna minna. Rääkisime seal juttu, jõime limonaadi ja tõime lasteaiast lapse ära.
Seejärel sõitsime Wolfsburgi, et näha oma silmaga, kust autod tulevad ja milliseid autosid on sajandite jooksul toodetud. VW on suurim Saksa ja Euroopa autotootja ja suuruselt teine autotootja maailmas. VW Grupile kuuluvad ka lisaks Volkswagenile: Audi, SEAT, Lamborghini, Bentley, Bugatti, Scania ja Skoda. Autosid toodetakse Saksamaal, Mexicos, Slovakkias, Hiinas, Indias, Indoneesias, Venemaal, Brasilias, Argentinas, Portugalis, Hispaanias, Poolas, Bosnia and Hersegovinas, ja Lõuna-Aafrikas. Loe lähemalt Volkswagenist: http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen
1985. aastast on Wolfsburgis avatud ka muuseum. Perepilet sinna maksab 30€ ja sellega saab ühe päeva veeta muuseumis. Muuseumis on autokool lastele, huvitavad kondimootoril põhinevad sõidukid, Suur maja ainult VWdele, eraldi on ka Lamborghini, Audi, Skoda, Bugatti, SEAT paviljonid. Lisaks on suur õueala, kus on vett ja muru. Vees on purskavat vett, tuld ja muusikat, mida saavad külastajad ise tööle panna.
VW muuseumis on näha, et VW on rikas firma. Neil on palju raha üle. Näiteks üks maja oli ainult ehitatud spetsiaalselt ühe Lamborghini jaoks. Erinevad kuulsad disainerid ja arhitektid olid selle loonud, et näidata autot kõige paremas valguses. Seal olid suured peegeldavad seinad, kõik oli seest tume, külastajad said ümber auto kõndida.
Teine maja oli loodud ühe teise Lamborghini mudeli jaoks. Seal oli üks Lamborghini auto seinapeal. Vaatajad seisid trellide taga. Kõik oli hästi tume ja pime ja auto oli valgustatud. Siis Hakkab show pihta – tulevad erinevad valgusefektid, suitsu ja valjult auto mootori häält ja muid hääli. Vahepeal kaob auto ära. Pärast suure suitsuga tuleb auto tagasi.
Kell 18:00 pandi muuseum kinni. Meil jäid nägemata Audi, Bugatti, SEAT paviljonid ja veel mitmed atraktsioonid. Tuleb uuesti teinekord tulla.
Päeva lõpetaime spagettide ja tomatikastmega. Lisaks ka jäätis. Lugesin ka noore sugulase abil saksa keelset lasteraamatut.


Populaarsed postitused sellest blogist

Lihtsaim lahendus: kuidas lahendada rubiku kuubikut?

Soovitan kõigile uueks hobiks Rubiku kuubikut! Rubiku kuubiku lahendamine algajatele: lahendus, mida ma ise ka kasutan Õpetus Kolmevärvilisi nimetan nurgaklotsideks ja kahevärvilisi servaklotsideks (-tükkideks). Jätan vahele esimese korruse kokkuehitamise õpetuse. Loodan ja usun, et selle ülesande lahendamine pole just liiga raske ning ajude pingutamine toob häib tulemusi. Lisaks saab selle pingutuse käigus tuttavaks kuubiku siseeluga, mis edasisteski tegevustes kasuks tuleb. Veel võtan vabaduse alustada valgest küljest, sest ise keeran ka esmalt just valge tahu kokku. Ehk meil on selline olukord: Pange tähele, et koos on nii valge tahk kui ka seda piiravad ääred. Järgmisel sammul on ülesandeks kokku saada teine korrus. Teine korrus nurgatükke ei sisalda. Teise korruse servaklotsid võivad asetseda alumises kihis, juba teisel korrusel, kuid vales kohas või valet pidi või ka õiges kohas ja õiget pidi. Igatahes on vaja nende kahevärviliste servaklots

Kogu tõde sponsorlusest: Kuidas tegelikult toetajate otsimine käib?!

Toetajate otsimisel on mitmeid häid nippe ja viise, kuidas ajas kokku hoida ja parim tulemus saavutada. Alustada tuleb iseendast. Kuidas mina seda tegin? Vahetusõpilaseks sain minna tänu YFU stipendiumile ja toetajatele, kes aitasid mul selleks vajavat raha leida. Lisaks sain 1600€ rohkem, kui vahetusaasta maksis. Kuidas ma selle saavutasin? Minu jaoks on toetajate otsimine ja sponsorlusega tegelemine väga põnev, sest mulle meeldib välja mõelda uusi lahendusi, kuidas efektiivsemalt leida toetajaid, koostööpartnereid.  Samuti on põnev helistada ja ettevõtjatega kohtumistel käia. Toetajate otsimine koosneb mitmest osast. Mina jagan kogu protsessi kolmeks: ettevalmistus, aktiivne otsimine, lõpptulemus. Nüüd kõigest lähemalt. Ettevalmistus toetajate otsimiseks Rudolfi moodi Käisin YFU toetajate otsimise koolitusel Tallinnas, mis oli superhea. Kiidan korraldajaid. See andis väga hea eelduse ja valmiduse toetajate otsimise alustamiseks. Samal päeval sain ma ka kokku oma ment

Kaardimängu sõpradele: huvitav kaardimäng kanasta

08.09 õhtul mängisime isa, õe ja õe sõbraga kanastat.  Õhtul mängisime isa, õe ja õe sõbraga kaarte. See on tore Saksa traditsioon mängida perega õhtuti kaarte. Mänguks oli Kanasta. KANASTA Kanasta kodumaaks on Uruguai (canasta = hispaania keeles korv). Mängu sünniajaks peetakse kahekümnenda sajandi neljakümnendate aastate algust. Kanasta reeglid