09.10 mängisime taas õe ja isaga kaarte. Mängisime minu lemmikut SKIP-BO'd. Loe täpsemalt, kuidas mängida Skip-Bo'd!
Koolipäev oli tore, kolm tundi kuuest jäid ära. Seega kaks tundi oli nn õppetunnid ja viimase tunni võrra saime varem minema. Kui õpetaja puudub, siis ei tohi õpilased koolimajast väljuda, seega peab olema klassi. Võib õppida või muuga tegeleda.
Käisin Malteseris ja Punases Ristis taaskord. Malteseris õppisime sidumist ja verejookse. Peab mainima, et Saksa esmaabi ei ole täpselt sama, mis on Eestis. Punases ristis õppisime erinevaid
hingamisega seotud haigusi (nt Astma). Sellest kõigest kahjuks ma aru ei saanud, raskem keel.
Õhtul mängisime kaarte. Skip-bo mänguga puutusin ma esimest korda kokku Saksa ja Eesti Punase Risti noorelaagris Valgamaal. Sakslased olid võtnud selle mängu kaasa ja me mängisime seda iga õhtu.
Saksamaal olles mõtlesin, et ma pean endale ka selle mängu saama. Mõeldud, tehtud. Kaardid maksid kusagil 12€, mängurõõmu jagub terveks õhtuks.
MÄNGIJAID: 2-6, üksikult või paaridena.
EESMÄRK: Olla esimene mängija, kes vabaneb kaartidest oma reserv-hunnikus, mängides
kaarte numbrilises järjekorras 1-12ni.
MÄNGUS ON: Pakk 144 mängukaardiga numbritega 1 kuni 12 pluss 18 SKIP-BO kaarti.
Seega kokku 162 kaarti. Eemalda mängust valged kaardid.
kaardid ei loe), jagab kaardid. Pärast iga mängu liigub jagaja järjekord vasakule.
2-4 mängija puhul jagatakse igale mängijale 30 kaarti.
5 või enama mängija puhul jagatakse igale mängijale 20 kaarti.
Kaardid jagatakse tagurpidi, ühte hunnikusse, mis ongi Sinu reservhunnik. Iga mängija
pöörab õiget pidi kõige pealmise kaardi oma reservhunnikust, ilma et ta vaataks teisi
(tagurpidi) kaarte enda hunnikus. Jagaja asetab seejärel ülejäänud kaardid ühte tagurpidi
hunnikusse mänguala keskel, millest saab tagavarahunnik (kust saab võtta lisakaarte).
TÄHTIS: Ehitushunnikud ja välja-tõstmise hunnikud luuakse mängu jooksul (joonisel katkendjoonega näidatud hunnikud). Mängu alguses mängu valmis seades ei asetata nendele aladele ühtki kaarti. Lisaks: SKIP- BO kaardid on jokkerkaardid!
2. Tagavarahunnik: Peale kaartide jagamist asetatakse ülejäänud kaardid laua keskele tagurpidi tagavarahunnikuks.
3. Ehitushunnikud: Mängu jooksul alustatakse kuni nelja ehitushunniku ehitamist. Hunnikut võib alustada ainult kaart numbriga 1 või SKIP-BO jokkerkaart. Igat hunnikut saab seejärel edasi ehitada suurendades seda numbriliselt ühe numbri võrra ühest kaheteistkümneni. Kuna SKIP-BO kaart on jokker, võib seda kasutada nr 1 asemel hunniku alustamiseks, või ükskõik millise numri asemel hunniku keskel.
Kui hunnikus on 12 kaarti on hunnik valmis ja eemaldatakse mängust, mis muudab selle koha üheks neljast võimalikust ehituskohast.
4. Välja-tõstmise hunnikud: Mängu jooksul võib iga mängija ehitada oma reservhunnikust vasakule kuni 4 välja-tõstmise hunnikut. Neis võib olla ükskõik kui palju kaarte ja ükskõik, mis numbrijärjekorras. Aga sealt võid välja mängida vaid pealmisi kaarte.
Võta 5 kaarti tagavarahunnikust. Kui Sul on SKIP-BO kaart või kaart nr 1 ülemiseks kaardiks enda reservhunnikul või käes võid alustada uue ehitushunniku loomist mänguala keskele. Võid seejärel jätkata mängides oma kaartide seast välja järgmise kaardi (nr 2 või SKIP-BO ehitushunnikusse nr 1 peale... või nr 1 või SKIP-BO uueks ehitushunnikuks mängulaua keskel) jne. Kui Sa mängid ära kõik 5 kaarti oma käest, võid võtta tagavarahunnikust uued 5 kaarti ja jätka mängimist, kui soovid. Kui Sa ei saa või ei soovi enam kaarte välja käia, lõpeta oma mängukord asetades ühe kaardi oma käest enda ette ühte neljast välja-tõstmise hunnikust. Niimoodi lõpetad kõik mängukorrad mängu jooksul.
Oma teisel ja järgnevatel käikudel võta esmalt tagavarahunnikust juurde kaarte nii, et Sulle jääks kätte 5 kaarti. Seejärel võid ehitada ehitushunnikuid, kasutades kaarte oma käest, pealmist kaarti oma reservhunnikust (seejärel pööra uus kaart ealmiseks ja võid seda edasi kasutada) või pealmisi kaarte oma välja-tõstmise hunnikutest.
Pea meeles, et võitja on see, kes lõpetab esimesena oma reservhunniku, seega on alati parim mängida võimalusel välja pealmisi kaarte sealt.
Kui tagavarakaartide hunnik saab otsa, segage ära valmis-ehitatud (1-12) ja välja tõstetud ehitushunnikud ja moodustage neist uus tagavarahunnik.
- võitja saab 25 punkti võitmise eest ja lisaks 5 punkti iga kaardi eest, mis vastaste reservhunnikusse jäid. Esimene mängija, kes kogub 500 punkti, võidab turniiri.
Oma mängukorra ajal võid mängida kaarte nii enda kui oma partneri reservhunnikust või välja-tõstmise hunnikust (või oma käest). Partner peab selle käigu ajal vait olema, vaid see, kelle mängukord on, võib öelda, mida teha (nt. „Partner, mängi oma SKIP-BO kaart välja nr 4-na“ või „Partner, mängi välja oma kaart nr 7“ jne). Kui partner ei ole vait, loetakse seda petmisena ja ta peab võtma karistuseks 2 kaarti tagavarahunnikust (ilma vaatamata) ja asetama need oma reservhunnikusse.
Mäng on läbi, kui mõlema partneri reservhunnik on lõpetatud.
2. Meeskonnamängul võivad mõlemad mängijad jätkata ehitamist isegi siis, kui ühe mängija reservhunnik on lõpetatud.
2. Ehitushunnikud on kujutletavad kuni mängijad neid mängu jooksul alustavad.
3. Pea meeles, et mängu eesmärk on vabaneda kaartidest oma reservhunnikus, mitte käes või välja-tõstmis hunnikutes. Meeskonnatöö puhul mõlema partneri reservhunnikute kõigist kaartidest.
allikas: http://macripper.files.wordpress.com/2013/03/kuidas-mc3a4ngida-skip-bod.pdf
Tervitustega Bayerimaalt!
Koolipäev oli tore, kolm tundi kuuest jäid ära. Seega kaks tundi oli nn õppetunnid ja viimase tunni võrra saime varem minema. Kui õpetaja puudub, siis ei tohi õpilased koolimajast väljuda, seega peab olema klassi. Võib õppida või muuga tegeleda.
Käisin Malteseris ja Punases Ristis taaskord. Malteseris õppisime sidumist ja verejookse. Peab mainima, et Saksa esmaabi ei ole täpselt sama, mis on Eestis. Punases ristis õppisime erinevaid
hingamisega seotud haigusi (nt Astma). Sellest kõigest kahjuks ma aru ei saanud, raskem keel.
Õhtul mängisime kaarte. Skip-bo mänguga puutusin ma esimest korda kokku Saksa ja Eesti Punase Risti noorelaagris Valgamaal. Sakslased olid võtnud selle mängu kaasa ja me mängisime seda iga õhtu.
Saksamaal olles mõtlesin, et ma pean endale ka selle mängu saama. Mõeldud, tehtud. Kaardid maksid kusagil 12€, mängurõõmu jagub terveks õhtuks.
KUIDAS MÄNGIDA SKIP-BO´d
VANUS: 7+MÄNGIJAID: 2-6, üksikult või paaridena.
EESMÄRK: Olla esimene mängija, kes vabaneb kaartidest oma reserv-hunnikus, mängides
kaarte numbrilises järjekorras 1-12ni.
MÄNGUS ON: Pakk 144 mängukaardiga numbritega 1 kuni 12 pluss 18 SKIP-BO kaarti.
Seega kokku 162 kaarti. Eemalda mängust valged kaardid.
EESMÄRK
Esimene mängija, kes kasutab ära kõik kaardid enda reservhunnikust, on võitja.ALUSTUSEKS
Peale paki segamist tõmbab iga mängija kaardi. Mängija, kes sai kõige suurema kaardi (SKIPBOkaardid ei loe), jagab kaardid. Pärast iga mängu liigub jagaja järjekord vasakule.
2-4 mängija puhul jagatakse igale mängijale 30 kaarti.
5 või enama mängija puhul jagatakse igale mängijale 20 kaarti.
Kaardid jagatakse tagurpidi, ühte hunnikusse, mis ongi Sinu reservhunnik. Iga mängija
pöörab õiget pidi kõige pealmise kaardi oma reservhunnikust, ilma et ta vaataks teisi
(tagurpidi) kaarte enda hunnikus. Jagaja asetab seejärel ülejäänud kaardid ühte tagurpidi
hunnikusse mänguala keskel, millest saab tagavarahunnik (kust saab võtta lisakaarte).
MÄNGU VALMIS SEADMINE
Mänguala keskele, tagavarahunniku lähedale, ehitatakse mängijate poolt mängu jooksul kuni neli ehitushunnikut. Lisaks on iga mängija enda ees tema tagavarahunniku kõrval kuni neli välja-tõstmise hunnikut. (vt. Joonist allpool)TÄHTIS: Ehitushunnikud ja välja-tõstmise hunnikud luuakse mängu jooksul (joonisel katkendjoonega näidatud hunnikud). Mängu alguses mängu valmis seades ei asetata nendele aladele ühtki kaarti. Lisaks: SKIP- BO kaardid on jokkerkaardid!
KAARDIHUNNIKUTE SELGITUS
1. Reservhunnik: Igal mängijal on üks reservhunnik, mis on asetatud tema ette paremale. Hunnik on tagurpidi, vaid ülemine kaart on alati õigetpidi pööratud.2. Tagavarahunnik: Peale kaartide jagamist asetatakse ülejäänud kaardid laua keskele tagurpidi tagavarahunnikuks.
3. Ehitushunnikud: Mängu jooksul alustatakse kuni nelja ehitushunniku ehitamist. Hunnikut võib alustada ainult kaart numbriga 1 või SKIP-BO jokkerkaart. Igat hunnikut saab seejärel edasi ehitada suurendades seda numbriliselt ühe numbri võrra ühest kaheteistkümneni. Kuna SKIP-BO kaart on jokker, võib seda kasutada nr 1 asemel hunniku alustamiseks, või ükskõik millise numri asemel hunniku keskel.
Kui hunnikus on 12 kaarti on hunnik valmis ja eemaldatakse mängust, mis muudab selle koha üheks neljast võimalikust ehituskohast.
4. Välja-tõstmise hunnikud: Mängu jooksul võib iga mängija ehitada oma reservhunnikust vasakule kuni 4 välja-tõstmise hunnikut. Neis võib olla ükskõik kui palju kaarte ja ükskõik, mis numbrijärjekorras. Aga sealt võid välja mängida vaid pealmisi kaarte.
KUIDAS MÄNGIDA
Mängija jagajast vasakul alustab.Võta 5 kaarti tagavarahunnikust. Kui Sul on SKIP-BO kaart või kaart nr 1 ülemiseks kaardiks enda reservhunnikul või käes võid alustada uue ehitushunniku loomist mänguala keskele. Võid seejärel jätkata mängides oma kaartide seast välja järgmise kaardi (nr 2 või SKIP-BO ehitushunnikusse nr 1 peale... või nr 1 või SKIP-BO uueks ehitushunnikuks mängulaua keskel) jne. Kui Sa mängid ära kõik 5 kaarti oma käest, võid võtta tagavarahunnikust uued 5 kaarti ja jätka mängimist, kui soovid. Kui Sa ei saa või ei soovi enam kaarte välja käia, lõpeta oma mängukord asetades ühe kaardi oma käest enda ette ühte neljast välja-tõstmise hunnikust. Niimoodi lõpetad kõik mängukorrad mängu jooksul.
Oma teisel ja järgnevatel käikudel võta esmalt tagavarahunnikust juurde kaarte nii, et Sulle jääks kätte 5 kaarti. Seejärel võid ehitada ehitushunnikuid, kasutades kaarte oma käest, pealmist kaarti oma reservhunnikust (seejärel pööra uus kaart ealmiseks ja võid seda edasi kasutada) või pealmisi kaarte oma välja-tõstmise hunnikutest.
Pea meeles, et võitja on see, kes lõpetab esimesena oma reservhunniku, seega on alati parim mängida võimalusel välja pealmisi kaarte sealt.
Kui tagavarakaartide hunnik saab otsa, segage ära valmis-ehitatud (1-12) ja välja tõstetud ehitushunnikud ja moodustage neist uus tagavarahunnik.
PUNKTID JA VÕITMINE
Võite mängida mitu mängu järjest jagades iga mängu eest punkte:- võitja saab 25 punkti võitmise eest ja lisaks 5 punkti iga kaardi eest, mis vastaste reservhunnikusse jäid. Esimene mängija, kes kogub 500 punkti, võidab turniiri.
MEESKONNATÖÖ
Kehtivad kõik tavapärased reeglid, välja arvatud järgnev:Oma mängukorra ajal võid mängida kaarte nii enda kui oma partneri reservhunnikust või välja-tõstmise hunnikust (või oma käest). Partner peab selle käigu ajal vait olema, vaid see, kelle mängukord on, võib öelda, mida teha (nt. „Partner, mängi oma SKIP-BO kaart välja nr 4-na“ või „Partner, mängi välja oma kaart nr 7“ jne). Kui partner ei ole vait, loetakse seda petmisena ja ta peab võtma karistuseks 2 kaarti tagavarahunnikust (ilma vaatamata) ja asetama need oma reservhunnikusse.
Mäng on läbi, kui mõlema partneri reservhunnik on lõpetatud.
ERIJUHTUMID
1. Kui võtsid kogemata juurde liiga palju kaarte, pead üleliigsed kaardid lisama enda reservhunniku keskele!2. Meeskonnamängul võivad mõlemad mängijad jätkata ehitamist isegi siis, kui ühe mängija reservhunnik on lõpetatud.
MÄRKUSED: MÄNGU ÜLES-SEADMISEL
1. Mängija neli välja-tõstmise hunnikut on kujutletavad kuni mängija neid mängu jooksul alustab.2. Ehitushunnikud on kujutletavad kuni mängijad neid mängu jooksul alustavad.
3. Pea meeles, et mängu eesmärk on vabaneda kaartidest oma reservhunnikus, mitte käes või välja-tõstmis hunnikutes. Meeskonnatöö puhul mõlema partneri reservhunnikute kõigist kaartidest.
LÜHIKE MÄNGUVERSIOON
Kui soovitakse mängida lühikest mängu, jagatakse iga mängija reservhunnikusse 10 kaarti. Ülejäänud mängureeglid jäävad samaks.allikas: http://macripper.files.wordpress.com/2013/03/kuidas-mc3a4ngida-skip-bod.pdf
Tervitustega Bayerimaalt!