Otse põhisisu juurde

Kogu tõde sponsorlusest: Kuidas tegelikult toetajate otsimine käib?!

Toetajate otsimisel on mitmeid häid nippe ja viise, kuidas ajas kokku hoida ja parim tulemus saavutada. Alustada tuleb iseendast. Kuidas mina seda tegin?
Vahetusõpilaseks sain minna tänu YFU stipendiumile ja toetajatele, kes aitasid mul selleks vajavat raha leida. Lisaks sain 1600€ rohkem, kui vahetusaasta maksis. Kuidas ma selle saavutasin?


Minu jaoks on toetajate otsimine ja sponsorlusega tegelemine väga põnev, sest mulle meeldib välja mõelda uusi lahendusi, kuidas efektiivsemalt leida toetajaid, koostööpartnereid.  Samuti on põnev helistada ja ettevõtjatega kohtumistel käia. Toetajate otsimine koosneb mitmest osast. Mina jagan kogu protsessi kolmeks: ettevalmistus, aktiivne otsimine, lõpptulemus. Nüüd kõigest lähemalt.


Ettevalmistus toetajate otsimiseks Rudolfi moodi


Käisin YFU toetajate otsimise koolitusel Tallinnas, mis oli superhea. Kiidan korraldajaid. See andis väga hea eelduse ja valmiduse toetajate otsimise alustamiseks. Samal päeval sain ma ka kokku oma mentori Aivar Halleriga, kes jagas samuti kasulikke nippe.
Arutasime mentoriga, millised on minu võimalused. Nimelt terve vahetusaasta Saksamaale ilma keelelaagrita maksab 5715€. Lisaks lisanduvad sinna juurde kõiksugused muud kulutused ettevalmistusi tehes ja kohapeal. Minu ema ütles kohe ära, et osalustasu ja kõik muud kulud tuleb mul ise tasuda. Minu plaan oli selline: osalustasu maksmiseks otsin toetajaid ja kandideerin stipendiumit. Kõik muud kulud maksan oma rahast. Minu mentor rääkis ja korrutas pidevalt: Sa saad kindlalt kogu raha kokku, sellist võimalust ei olegi, et sa ei saa raha kokku! Umbes kuu läks toetuskirja koostamisele. Toetajate leidmiseks kasutasin kahte taktikat:

  1. täpne sihtimine ehk suur tõenäosus: kasutasin oma tutvusi ja mentor jagas minuga ettevõtjate kontakte, kellele ma pärast helistasin ja meili saatsin või kellega käisin kohtumas;

  2. massi tegemine  ehk meeletu kogus e-maile: selle taktika jaoks koostasin või hankisin suure firmade andmebaasi



NB: Rudolf õpetab: Mida teha enne toetajate otsimist?

Käi ära YFU toetajate otsimise koolitusel

Otsi endale mentor: selleks sobib ideaalselt keegi, kes on käinud vahetusaastal ja otsinud toetajaid.

Tee endale raha otsimise plaan: kuidas sa vahetusaasta kulud tasud? Hea on, kui sul on olemas ka tagavaraplaan.

❹ Sisenda endale ja jäta meelde: sa saad raha kokku, sest vastupidist võimalust ei eksisteeri. Terve toetajate otsimise ajal tuleb endale kogu aeg seda meelde tuletada.

Koosta endale toetajate leidmise strateegia: Kuidas sina lähened oma tulevasele toetajale: kas sa helistad, saadad paberkirja, saadad e-maili, koputad aknale, karjud kaubanduskeskuses, käid ukselt uksele vms?




Kuidas koostada toetuskiri, mis ka kõige külmema eestlase südame kiiremini tuksuma paneb?


Sellele küsimusele tegelikult õiget vastust ei olegi, sest lahendusi on sadu erinevaid. Mida uuenduslikum ja teistsugusem sinu lähenemine on, seda meeldejäävam sa oled. 

Räägin, kuidas mina tegin ja millised olid minu realiseerimata jäänud ideed. Ma teadsin, et kiri peab olema tugev ja perfektselt vormistatud ja viimistletud. Kohe, kui hakkasin sõitma YFU toetajate otsimise koolitusest Pärnu, hakkasin ma kirjutama ja plaani valmistama. Toetuskiri oli selline:


Aitame Rudolfi Saksamaale õppima!

Rudolf-Gustav Hanni <rudolfgustav@gmail.com>5. mai 2013 13:04
Saaja: rudolf-gustav.hanni@eesti.ee

Tere, Ettevõtlik ja heasüdamlik OÜ Tegude Kalender tegevjuht Rudolf-Gustav Hanni.
Minu nimi on Rudolf - Gustav Hanni ja ma õpin Pärnu Raeküla kooli üheksandas klassis. Ma otsin oma mentori abiga selliseid sotsiaalse närviga ettevõtjaid, kes on valmis investeerima meie ühiskonna tulevikule mõeldes. Minu mentori nimi on Aivar Haller ja tema usub, et teiega on mõtet sel teemal rääkida. Otsin toetajaid seoses Saksamaa vahetusaasta õppemaksuga. Küsimus on teile jõukohases summas. Õppemaks terveks aastaks on 5715 € ja mul on tänaseks kogutud 1700 €. Olen tänulik iga euro eest ja kui teie ettevõtmised on kuidagigi seotud saksa kultuuriruumiga, siis olen otse loomulikult valmis teid oma võimete kohaselt aitama.

Lisainfo vahetusaasta kohta, vahetusaasta maksumus: Abi Palve
Lühidalt minust ja minu tegemistest ning oskustest: Rudolf-Gustav Hanni CV
3 põhjust, miks ma usun, et Saksamaale vahetusõpilaseks minemine on senise elu parim võimalus ja kogemus, on kirjas siin : Motivatsioonikiri
Minu mentori Aivar Halleri toetus vahetusaastaks: Soovituskiri

Häid tegusid!!
Kirjas olev info on mõeldud kasutamiseks ainult selle adressaadile ja ei kuulu avalikustamisele. Kui olete saanud kirja ekslikult, palun teavitage sellest kirja saatjat ning kustutage kiri. Nii aitate kaasa elektrooniliste kanalite turvalisele kasutamisele.

The information contained in this message is intended only for the addressee and is not to be made public. If you have received this message by mistake, please inform the sender and delete the message. That way you contribute to keeping electronic channels secure to use.



Minu toetuskirjaga läksid lisaks veel teele:

  1. Abi palve ehk kiri, kus ma seletasin, kes ma olen, kuhu ma lähen, kellega, palju maksab, millele kulud lähevad;










  • Motivatsioonikiri ehk kiri, kus ma seletasin, kes ma olen, millised on minu suurimad saavutused elus, millega ma tegelen, miks ma just Saksamaale minna tahan;
  • CV ehk lühike eluloo tutvustus;
  • Aivar Halleri soovituskiri ehk minu mentor kirjutas, miks tema arvab, et mind peaks toetama

  • Algselt plaanisin veel juurde lisada:

    1. Mind tutvustav video ehk video, kus ma räägin, kes ma olen, mida ma teen ja miks ma tahan vahetusõpilaseks minna. 

    2. Timeri tegevjuhi Vahuri Eksi ja Pärnu abilinnapea Jane Metsa soovituskirjad ehk kirjad, kus nemad kirjutavad meie koostööst ja sellest, miks mind peaksid ettevõtjad toetama. 

    3. YFU Garantiikiri ehk YFU poolne kinnitus, et ma lähen vahetusõpilaseks. 

    Toetuskirja koostamisega samaaegselt tegelesin ka kontaktlisti koostamisega. Selleks tegin endale Google Drives tabeli. Siin on saadaval näidis sellest tabelist.  
    Toetuskirja ja kontaktilisti loomiseks läks aega üle kuu. Toetajate otsimise koolitusel käisin märtsi lõpus, mai alguses saatsin esimesed toetuskirjad ning tegin esimesed telefonikõned.




    NB: Rudolf õpetab: Kuidas kirjutada head toetuskirja?

    ❶ Eristu teistest: tee midagi uudset, mõtle välja uusi lahendusi, kuidas muuta kiri interaktiivsemaks.

    ❷ Lisa värve: tee näiteks värviline CV, lisa pilte, graafikuid ja jooniseid.

    Kirjuta lühidalt, selgelt ja konkreetselt: ära kirjuta mõttetut pikka juttu, sest ettevõtjal on samal ajal veel 34643765347243 muud asja vaja ära teha.

    ❹ Mõtle välja, miks just nemad peaksid sind toetama: miks oled sina erilisem kui teised vahetusõpilased ja teised abivajajad. Mida geniaalsem on inimene ja mida dramaatilisem rahaline seis, seda rohkem toetatakse.

    Pane kirja põhjused, miks sa vahetusaastale minna tahad: kirjuta vähemalt 3 asja, mida sa vahetusaastaga saavutada tahad, nagu uus keel, uus kultuur ja uued tutvused. Kirjuta see põhjalikumalt lahti. 

    Kirjuta, mida saad sina neile vastu anda: mida rohkem leidlikke ja uuenduslikke ideid sa suudad välja pakkuda, seda parem.

    Meili kirjuta vaid oluline info lühidalt ja konkreetsekt: lisa juurde manustena või linkidena failid enda kohta. 

    Kasuta ainult YFU panganumbrit: igaüks võib toetust küsida ja oma panganumbri anda, kuid YFU panganumber annab ettevõtjale kindlustunde, et sa oled ka tegelikult vahetusõpilane-

    Ütle, et toetaja kirjutaks ülekande selgituseks sinu nime: vastasel juhul ei tea YFU, kellele see toetus laekus. Mina kirjutasin meili: "selgituseks märkige: Aitame täita Rudolf-Gustav Hanni unistuste täitumist Saksamaal"

    Loe ka YFU õpetusi: http://www.yfu.ee/sponsorite-leidmine/


    Aktiivne otsimine Rudolfi moodi

    Mina soovitan toetajate otsimisel kindlasti mitmeid erinevaid strateegiaid otsida. Mõtle läbi, milline on sinu esimene lähenemine ja millised on varuvariandid. Otsimise käigus täiusta loovalt oma strateegiat vastavalt vajadusele. Näiteks kirja on võimalik 974623463463 erineval viisil kirjutada. Telefonikõnet tehes võib väga erinevate viisidega rääkida. Mina kasutasin toetajate otsimisel kahte strateegiat: tutvusi ja kontakte ning saatsin võimalikult paljudele ettevõtetele kirju.

    Strateegia nr 1 ehk täpne sihtimine

    Esimeseks strateegiaks oli täpne sihtimine. Koostasin umbes 100 kontaktiga listi, kus olid kõik tuttavad, kes võivad mind aidata ja oma mentori Aivar Halleri kontaktid. Nende kontaktidega tegelesin hoolikalt. Esmalt helistasin kõigile ja küsisin, et kas me võiksime kokku saada ja silmast silma rääkida. Mõne ettevõttega leppisime kohtumise kokku , kuid oli ka palju äraütlemisi ning mõnele pidin saatma täpsustava info meilile.

    Esimesed telefonikõned ei olnud parimad, sest koperdasin ning tekst ei olnud sorav. Lisaks öeldi ära: me ei saa, me ei tegele sellega, meil ei ole raha ... See võttis minu töömotivatsiooni korralikult maha.

    Strateegia nr 2 ehk massiline meilide saatmine

    Teiseks strateegiaks oli kirjade saatmine võimalikult paljudele firmadele. Selleks läheb vaja väga head suurt kontaktilisti. Seda saab teha Google't või kavalust kasutades. Muidugi olin kaval, kui sa tahad teada täpselt, kuidas ma seda tegin, pead mulle isiklikult kirjutama, sest mul ei ole õigus seda avalikustada. Kokku saatsin kirju umbes 3600 firmale. Sellega alustasin umbes kaks nädalat enne Saksamaale minekut. Sellel hetkel oli mul veel puudu üle poole vahetusaasta maksumusest. Lennukisse astumise hetkeks oli kogunenud umbes 500€ rohkem, kui selleks oli vahetusaasta maksumus.



    NB: Rudolf õpetab: Kuidas otsida toetajaid?

    Oma mitut strateegiatnäiteks koosta spetsiaalsete kontaktide list, kellele sa isiklikult helistad ja suurfirmade kontaktide list, kellele sa e-mailid saadad.

    ❷ Kohanda strateegiat vastavalt vajadusele: töö käigus märkad kindlasti, mis on valesti, millele ei reageerita, mis töötab hästi. Kasuta alati seda, mis toimib.

    ❸ Ole nutikas: mõtle, kuidas luua suuremat efekti, kontaktilisti, väiksema ajakuluga.

    ❹ Alusta julgelt: esimesed kõned on kindlasti eitavad, mõni firmajuht võib väga tige olla, enamus ei vasta su kirjadele või ütlevad ei. See on normaalne.

    ❺ Ära anna alla: Isegi kui jäänud on nädal väljalennuni, on võimalik tuhandeid eurosid kokku saada.

     Kasuta tutvusi: kindlasti on mõnel sugulasel firma või klassikaaslase ema töötab tähtsal kohal linnavalitsuses või oled eelnevate projektide raames kokku puutunud mõne firmaga. Alusta neist. 


    Kokkuvõte: Kuidas mul läks? 

    Ma ise jään kogu protsessiga igati rahule. Kahe nädalaga pool summast ja rohkemgi on väga hea saavutus. 
    Minu vahetusaastat toetas 31 eraisikut või ettevõtet/organisiatsiooni. Neist 13 eraisikut ja 18 ettevõtet. 28 neist toetas rahaliselt, 3 ettevõtet või eraisikut toetasid muude asjadega. 
    Nende hulka kuuluvad: 

    Lisaks kuulub ka nende hulka 1700€ suurune YFU Eesti stipendium ja YFU Saksamaa toetus.

    Toetajatest 6 firmat või eraisikut teadsin eelnevalt.

    Kõige väiksem rahaline toetus oli 5€ ja kõige suurem 100€ - mõlemad olid tehtud eraisikute poolt (jätsin arvestusest välja YFU stipendiumi, mis oli 1700€ suurune). Firmadest oli väikseim toetus 30€ ja suurim 500€.
    Keskmine toetus oli 261.32€ toetaja kohta.

    Esimese strateegia kaudu leidsin 11 toetajat, kes toetasid kokku 2857€. Listi kuulus 98 kontakti. Mind toetas 11.22% listis olevatest eraisikutest või firmadest.

    Teise strateegia kaudu leidsin 18 toetajat, kes toetasid kokku 2060€. Listi kuulus 3681 kontakti. Mind toetas 0.49% listis olevatest firmadest.
    YFU Eestilt ja Saksamaalt sain kokku 2400€

    Kokku toetati minu vahetusaastat 7317€
    Vahetusaasta maksumus oli 5715€
    Kogusin 1602€ rohkem, kui vahetusaasta maksis, seda raha saan kasutada vahetusaastal muudeks kulutusteks (neid esineb üllatavalt palju).


    NB: Rudolf õpetab: Kas teha kokkuvõtet?

    ❶ Kindlasti tee kokkuvõtevaata üle, milline strateegia toimis, mis summad kust tulid, analüüsi oma tegevust.

    ❷ Täna toetajaid: saada vahetusaasta jooksul emaile, kaarde, pea toetajaid meeles, üllata neid.


    Kokkuvõte: Hakka pihta, aasta pärast oled juba oma unistuste vahetusaastal!

    Kui oled jõudnud lugemisega siia, siis tea, et just sina oled järgmine vahetusõpilane oma unistuste maal. Mis seal enam oodata, hakka pihta! Alusta juba täna! Loo maailma parim strateegia, kiri, tee midagi üllatavat ja aasta pärast oledki oma unistuste vahetusaastal. Ära unusta, kõik algab unistusest. 
    Kui sul on mure toetajate leidmisega, võta julgesti ühendust YFU vilistlastega või näiteks minuga. Kõik küsimused ja ettepanekud on oodatud Facebookis või meili teel rudolf-gustav.hanni@eesti.ee. Aitan hea meelega.  

    NB: Rudolf õpetab: Kuidas nüüd alustada ja asi lõpule viia?

    ❶ Unista suurelt: näe, tunne, et sa oled juba vahetusaastal.

    ❷ Ära anna kunagi alla: mine edasi, see on sinu unistus, kui üks strateegia ei toimi, võta teine.

    Astu samm lähemale iga päev:  kohenda natukene kirja, saada mõned meilid, helista, unista - peaasi, et sa seda pidevalt teeksid. 

    ❹ Küsi julgelt teistelt abi: alati leidub inimene, kes on seda juba teinud, kes teab, kuidas paremini teha. Küsi julgelt abi YFUst, vilistlastelt või kasvõi minult. 

    Täna oma toetajaid: mõtle, et sa oled ettevõtja ja just toetasid vahetusõpilast. Sa ju tahaksid kuulda, kuidas tal läheb ja tänu osaliseks saada? 

    Naudi vahetusaastat: selleks ei ole vaja õpetust, sa saad ise hakkama. 

    ❼ Ära unusta peale vahetusaastat teisi aidata: jaga oma kogemusi järgmistele vahetusõpilastele, sest mida rohkem vahetusõpilasi, seda paremini läheb meie kodumaal tulevikus.




    Populaarsed postitused sellest blogist

    Lihtsaim lahendus: kuidas lahendada rubiku kuubikut?

    Soovitan kõigile uueks hobiks Rubiku kuubikut! Rubiku kuubiku lahendamine algajatele: lahendus, mida ma ise ka kasutan Õpetus Kolmevärvilisi nimetan nurgaklotsideks ja kahevärvilisi servaklotsideks (-tükkideks). Jätan vahele esimese korruse kokkuehitamise õpetuse. Loodan ja usun, et selle ülesande lahendamine pole just liiga raske ning ajude pingutamine toob häib tulemusi. Lisaks saab selle pingutuse käigus tuttavaks kuubiku siseeluga, mis edasisteski tegevustes kasuks tuleb. Veel võtan vabaduse alustada valgest küljest, sest ise keeran ka esmalt just valge tahu kokku. Ehk meil on selline olukord: Pange tähele, et koos on nii valge tahk kui ka seda piiravad ääred. Järgmisel sammul on ülesandeks kokku saada teine korrus. Teine korrus nurgatükke ei sisalda. Teise korruse servaklotsid võivad asetseda alumises kihis, juba teisel korrusel, kuid vales kohas või valet pidi või ka õiges kohas ja õiget pidi. Igatahes on vaja nende kahevärviliste servaklots

    Kaardimängu sõpradele: huvitav kaardimäng kanasta

    08.09 õhtul mängisime isa, õe ja õe sõbraga kanastat.  Õhtul mängisime isa, õe ja õe sõbraga kaarte. See on tore Saksa traditsioon mängida perega õhtuti kaarte. Mänguks oli Kanasta. KANASTA Kanasta kodumaaks on Uruguai (canasta = hispaania keeles korv). Mängu sünniajaks peetakse kahekümnenda sajandi neljakümnendate aastate algust. Kanasta reeglid