Otse põhisisu juurde

Mõtteid sakslastest

03.10 on Saksamaa ajaloos väga tähtis päev. See oli see päev, mil Saksamaa Demokraatlik vabariik liitus Sakamaa liitvabariigiga ja taas Saksamaa sai üheks suureks riigiks. See juhtus täpselt 23 aastat tagasi, ehk 1990. aastal. Sellepärast on see ka riigipüha, ehk inimestel on vaba päev ja poed on suletud.
Päeval käisime
Skautide sõpruskonnaga taaskord mägedes. Kohal olid perekond soomlased, perekond hollandlased ja siis minu perekond, ehk sakslased. Olin ainus noor selles seltskonnas. Mäe tipus oli väike söögikoht, mis töötas veel viimaseid päevi. Peale mägedes käimist jõime ühiset kohvi ja sõime kooki.

Tähelepanekuid sakslaste suhtumistest: 

  • Tore on Saksamaal see, et siin elavad kõiksugused rahvused koos ja see on okei. Keegi ei tee vahet, keegi ei ütle, sa oled välismaalane, sa ei sobi meie kogukonda. 
  • Muidugi mingil määral tehakse ka siin vahet. Näiteks mina elan Traunsteinis ehk sakslaste linnas, umbes 15 km kaugusel on Traunreut ehk välismaalaste linn, mis ehitati peale sõda. Isa töötab Traunreutis. Kui meie pere kolis Bayerimaale, siis nad oleks saanud ka Traunreutis maja osta. Kogukond ütles, et ärge minge sinna, see on välismaalaste linn. 
  • Saksamaal olles olen märganud, et sakslased loevad palju raha ja ei jaga üldse asju. Väga kitsid ollakse. (see kehtib vähemalt õpilaste puhul, täiskasvanute puhul esineb erandeid) Näiteks olime 02.10 klassireisil. Mina eestlasele kohaselt jagasin lahkelt kõike, mis ma kaasa olin võtnud. Küsisin siis klassikaaslaselt, kas ma võin tema krõpse proovida, vastus oli eitav. Küsisin siis, et miks sa ei jaga teistega?  Vastus oli üllatav: "Ega ma kommunist ei ole!"*

Homme, ehk 04.10 kirjutavad kõik Bayerimaa 10. klassi õpilased matemaatika testi. Saab olema huvitav. Siin on matemaatika keerulisem, ma ei saa tihti aru, mida ja miks tehakse. Tekstülesannetes on palju mõistmatut teksti ja siis tuleb veel seletada tihti, miks see nii on. SAKSA KEELES :/



ilus vaade
Vesi langes
gaseeritud mahl, ostsin mäe tipust, triipkood puudus



Tervitustega Bayerimaalt!

*Tegemist on minu isikliku arvamuse ja kogemusega Bayerimaal. Ma ei saa väita, et nii on kõikjal Saksamaal.

Populaarsed postitused sellest blogist

Lihtsaim lahendus: kuidas lahendada rubiku kuubikut?

Soovitan kõigile uueks hobiks Rubiku kuubikut! Rubiku kuubiku lahendamine algajatele: lahendus, mida ma ise ka kasutan Õpetus Kolmevärvilisi nimetan nurgaklotsideks ja kahevärvilisi servaklotsideks (-tükkideks). Jätan vahele esimese korruse kokkuehitamise õpetuse. Loodan ja usun, et selle ülesande lahendamine pole just liiga raske ning ajude pingutamine toob häib tulemusi. Lisaks saab selle pingutuse käigus tuttavaks kuubiku siseeluga, mis edasisteski tegevustes kasuks tuleb. Veel võtan vabaduse alustada valgest küljest, sest ise keeran ka esmalt just valge tahu kokku. Ehk meil on selline olukord: Pange tähele, et koos on nii valge tahk kui ka seda piiravad ääred. Järgmisel sammul on ülesandeks kokku saada teine korrus. Teine korrus nurgatükke ei sisalda. Teise korruse servaklotsid võivad asetseda alumises kihis, juba teisel korrusel, kuid vales kohas või valet pidi või ka õiges kohas ja õiget pidi. Igatahes on vaja nende kahevärviliste servaklots

Kogu tõde sponsorlusest: Kuidas tegelikult toetajate otsimine käib?!

Toetajate otsimisel on mitmeid häid nippe ja viise, kuidas ajas kokku hoida ja parim tulemus saavutada. Alustada tuleb iseendast. Kuidas mina seda tegin? Vahetusõpilaseks sain minna tänu YFU stipendiumile ja toetajatele, kes aitasid mul selleks vajavat raha leida. Lisaks sain 1600€ rohkem, kui vahetusaasta maksis. Kuidas ma selle saavutasin? Minu jaoks on toetajate otsimine ja sponsorlusega tegelemine väga põnev, sest mulle meeldib välja mõelda uusi lahendusi, kuidas efektiivsemalt leida toetajaid, koostööpartnereid.  Samuti on põnev helistada ja ettevõtjatega kohtumistel käia. Toetajate otsimine koosneb mitmest osast. Mina jagan kogu protsessi kolmeks: ettevalmistus, aktiivne otsimine, lõpptulemus. Nüüd kõigest lähemalt. Ettevalmistus toetajate otsimiseks Rudolfi moodi Käisin YFU toetajate otsimise koolitusel Tallinnas, mis oli superhea. Kiidan korraldajaid. See andis väga hea eelduse ja valmiduse toetajate otsimise alustamiseks. Samal päeval sain ma ka kokku oma ment

Kaardimängu sõpradele: huvitav kaardimäng kanasta

08.09 õhtul mängisime isa, õe ja õe sõbraga kanastat.  Õhtul mängisime isa, õe ja õe sõbraga kaarte. See on tore Saksa traditsioon mängida perega õhtuti kaarte. Mänguks oli Kanasta. KANASTA Kanasta kodumaaks on Uruguai (canasta = hispaania keeles korv). Mängu sünniajaks peetakse kahekümnenda sajandi neljakümnendate aastate algust. Kanasta reeglid