2. koolinädalal tegime üle-Bayerimaalist testi matemaatikas ja inglise keeles. Sain mõlemad neljad*.
Matemaatika testi lahendades oli põhiliseks probleemiks see, et ma ei saanud täpselt aru, mis tegema peab. Ürita ise saksa keeles seletada, mis see nii on või üldse aru saada, mis tegema peab. Enamus ülesandeid tegingi ennustades, mis tegema peab.
Inglise keele vigadeks oli see, et ma ei oska inglise keelt. Raekülas olid hinded neljad, viied, ainus kolm oli inglise keel. Inglise keele taseme väga suurt
erinevust ei ole kohanud siin. Võib olla see, et inimesed ei julge väga väljendada ennast inglise keeles siin.
*Saksa hindamissüsteem ei ole täpselt sama, mis on Eestis. nimelt hinded on
1 "Väga hea"
2 "Hea"
3 "Rahuldav"
4 "Vähem rahuldav"
5 "puudulik"
6 "nõrk"
ehk siis 1 on kõige parem ja 6 on kõige halvem. Neli on veel positiivne hinne.
Erinevusi Eesti ja Bayeri koolisüsteemis:
Tervitustega Bayerimaalt!
Matemaatika testi lahendades oli põhiliseks probleemiks see, et ma ei saanud täpselt aru, mis tegema peab. Ürita ise saksa keeles seletada, mis see nii on või üldse aru saada, mis tegema peab. Enamus ülesandeid tegingi ennustades, mis tegema peab.
Inglise keele vigadeks oli see, et ma ei oska inglise keelt. Raekülas olid hinded neljad, viied, ainus kolm oli inglise keel. Inglise keele taseme väga suurt
erinevust ei ole kohanud siin. Võib olla see, et inimesed ei julge väga väljendada ennast inglise keeles siin.
*Saksa hindamissüsteem ei ole täpselt sama, mis on Eestis. nimelt hinded on
1 "Väga hea"
2 "Hea"
3 "Rahuldav"
4 "Vähem rahuldav"
5 "puudulik"
6 "nõrk"
ehk siis 1 on kõige parem ja 6 on kõige halvem. Neli on veel positiivne hinne.
Erinevusi Eesti ja Bayeri koolisüsteemis:
- Eestis tehakse hästi palju töid - tunnikontrollid, kontrolltööd, lisaks peab suuliselt vastama jne. Aasta jooksul koguneb aastas meeletu hulk hindeid. Bayerimaal on teistmoodi. Nimelt iga aines tehakse umbes 2 - 3 tööd aasta jooksul. Lisaks on hindelised kodutööd, mida on ka kusagil 2 - 3 aine kohta. Näiteks peab tegema referaadi või analüüsima teksti vms.
- Õpilased peavad teadma hästi eelmise tunni teemast. Õpetaja küsib tunnis eelmise tunni/kodutöö kohta. Küsimuse peale tõstavad umbes pooled õpilastest käed. Hästi oluline on see, et igaks tunniks oleks õpitud, sest see on peamine viis, kuidas hindeid saada. Kaalult on tunnis suulise vastamise hinded pooleks kirjalike töödega.
- Veerandi/perioodi kokkuvõte puudub. Eestis saab iga veerandi lõpus kokkuvõtlikud hinded. Järgmine nädal lõppeb meil esimene periood, paljudes ainetes ei ole mul ühtegi hinnet vee. Seepärast tehakse kokkuvõtteid ainult aasta lõpus.
- Eestis on 4 vaheaega, Bayerimaal 6.
- Puudub e-kool. Selleks on õpilastel päevikud ja klassil klassiraamat, kus kõik patud kirjutatakse üles.
- Eestis ei ole kindlat tegemata tööde süsteemi. Siin pannakse kirja klassiraamatusse, et sul ei ole kodutöö tehtud. Kui õpilasel on kodutööd tegemata mingi kindel arv, peab ta peale tunde jääma, direktoriga rääkima, vanematega koos direktori juurde minema jne.
- Puudub reegel, mis sätestab, kui külm võib olla klassis, kui külm võib olla väljas.
- Puudub reegel, mis sätestaks, mitu tööd võib nädalas olla. Teoreetiliselt võiks igas tunnis samal päeval töö teha. (õnneks ei ole aastas nii palju töid)
- Raudkindlalt tuleb õpetajat teietada!!!! (Mul on sellega raskusi)
Ma ei saa öelda, et siinne süsteem oleks parem või halvem - see on lihtsalt erinev.
Paar sõna 17.10 päevast ka:
Pidime saama Isabelliga (vahetusõpilane Traunsteinis Brasiiliast) kokku, et minna pitsat sööma ja niisama linna avastada. Noja, umbes 20 minutit enne kokkusaamise kellaaega ta kirjutas, et ta ei saa tulla. Juhtub.
Põhjuseks oli midagi sellist, et tal on õhtul trenn ja siis ta peab praegu õppima vms. Täpselt ei saanud ma ka aru, mis ta mõtles.
Tervitustega Bayerimaalt!