Otse põhisisu juurde

ELO: eelorientatsioon 28-30 juuni

Nii, esimese asjana mainin ära, et see oli väga-väga lahe. Ma sain kõikidele oma senistele küsimustele vastuse ja palju lisaks. Õpilasi, kes 2013/14 välismaale lähevad, on 84. Päris korralik arv Eesti kohta, kuid mitte aastate suurim. Koos YFU vabatahtlikega (korraldajad e. tiimarid) oli meid üle 100. Paras seltskond oli koos- väga erinevad inimesed, keda ühendas YFUga aastaks välismaale õppima minek. Kõige rohkem valmistas rõõmu, et inimesed olid nii sõbralikud ja avatud. Kõik VÕPid (vahetusõpilased) olid jagatud piirkondade järgi kodugruppideks. Mina olin Saksamaa 2's, sest ma lähen ilma keelelaagrita.Teemad, mida käsitlesime:

  1. Motivatsioon ja ootused- mida loodame ELOlt ja mis on meie hirmud seoses ELOga.

  2. Kultuur- rahvaste erinevad tervitused, mõtteviisid, stereotüübid.

  3. Vahetuskogemus- meie kodugrupi juhendajad vastasid küsimustele seoses vahetusaasta ja Saksamaaga, rääkisid oma kogemustest.

  4. Kodugrupp- saime teha päevast ülevaate ja küsida veel küsimusi, millele ei olnud vastust saanud, tagaside saamiseks joonistasime iga õhtu smailisid lehekesele. :)

  5. Kommunikatsioon- kuidas suhelda, kellega suhelda, kellega mitte suhelda.

  6. Probleemide lahendamine I- teoreetiline pool, kelle poole probleemide korral pöörduda, vahetusaasta eeldatava tujuskaala joonistamine, palju juttu vahetusaasta kogemustest, mis oli väga huvitav.

  7. Reeglid- tähtsamad YFU reeglid, mis saab nende rikkumisel.

  8. Probleemide lahendamine II- näiteprobleemide lahendamine grupis.

  9. Piirid- isiklikku ruumi tungimisega seotud probleemid ja mida sellisel juhul teha.

  10. Kodugrupp- sama, mis eelmine kord ning lisaks individuaalsed vestlused.

  11. Simulatsioon- mäng, kus pidime õppima selgeks ühe kultuuri ja kohanema teise kultuuriga.

  12. Kindlustus- millised kindlustused meil on ja mida see katab.

  13. Reisikorraldus- põhiliselt lendamisega seotud info.

  14. ELO kokkuvõte- sama grupiga, mis oli esimese teemaga, andsime tagasisidet kogu ELO kohta.

  15. Kodugrupp- rääkisime niisama ja kirjutasime kirja iseendale. Selles olid meie ootused vahetusaastaks, soovid, eesmärgid ja kõik muu, mida sinna kirjutada soovisime. Kiri läks ümbrikusse, mille saame kätte järgmine aasta, kui oleme vahetusaastalt tagasi.

  16. Vabatahtlikkus- miks hakkasid meie tiimarid vabatahtlikeks ja mida see nende jaoks tähendab/mida nemad sellest saavad.

Lisaks sellele oli palju meelelahutust ja muid toredaid asju:




  • Õhtune meelelahutusprogramm, mis kestis 2 h ja sisaldas väga lahedaid seltskonnamänge

  • Pommirünnakud- kui keegi tiimaritest karjus "pommirünnak", siis pidi koheselt pikali maha viskama :D seda juhtus ikka päris tihti ja igal pool (koridorides, klassiruumides, sööklas)

  • Vahetusaastaga seotud olukordade/juhtumitega näidendite tegemine. Igale grupile anti üks lugu, kuid aega oli vähe. Meie näidend tuli väga absurdne, kuid naerdi terve etteaste vältel, ning me saime esimese koha. :D

  • Söömine- me saime kohutavalt palju süüa :D Hommiku-, lõuna- ja õhtusöök ning kohvipaus, mis kestis 1h. Söök oli väga maitsev ja mõeldud oli ka taimetoitlastele.



Kuna mina ei ole väga hea kirjutaja, siis ma kasutasin antud postitusena teise Saksamaale mineva tüdruku Johanna Martini blogi sissekannet: http://johannasaksamaal.blogspot.com/



Populaarsed postitused sellest blogist

Lihtsaim lahendus: kuidas lahendada rubiku kuubikut?

Soovitan kõigile uueks hobiks Rubiku kuubikut! Rubiku kuubiku lahendamine algajatele: lahendus, mida ma ise ka kasutan Õpetus Kolmevärvilisi nimetan nurgaklotsideks ja kahevärvilisi servaklotsideks (-tükkideks). Jätan vahele esimese korruse kokkuehitamise õpetuse. Loodan ja usun, et selle ülesande lahendamine pole just liiga raske ning ajude pingutamine toob häib tulemusi. Lisaks saab selle pingutuse käigus tuttavaks kuubiku siseeluga, mis edasisteski tegevustes kasuks tuleb. Veel võtan vabaduse alustada valgest küljest, sest ise keeran ka esmalt just valge tahu kokku. Ehk meil on selline olukord: Pange tähele, et koos on nii valge tahk kui ka seda piiravad ääred. Järgmisel sammul on ülesandeks kokku saada teine korrus. Teine korrus nurgatükke ei sisalda. Teise korruse servaklotsid võivad asetseda alumises kihis, juba teisel korrusel, kuid vales kohas või valet pidi või ka õiges kohas ja õiget pidi. Igatahes on vaja nende kahevärviliste servaklots

Kaardimängu sõpradele: huvitav kaardimäng kanasta

08.09 õhtul mängisime isa, õe ja õe sõbraga kanastat.  Õhtul mängisime isa, õe ja õe sõbraga kaarte. See on tore Saksa traditsioon mängida perega õhtuti kaarte. Mänguks oli Kanasta. KANASTA Kanasta kodumaaks on Uruguai (canasta = hispaania keeles korv). Mängu sünniajaks peetakse kahekümnenda sajandi neljakümnendate aastate algust. Kanasta reeglid

Kogu tõde sponsorlusest: Kuidas tegelikult toetajate otsimine käib?!

Toetajate otsimisel on mitmeid häid nippe ja viise, kuidas ajas kokku hoida ja parim tulemus saavutada. Alustada tuleb iseendast. Kuidas mina seda tegin? Vahetusõpilaseks sain minna tänu YFU stipendiumile ja toetajatele, kes aitasid mul selleks vajavat raha leida. Lisaks sain 1600€ rohkem, kui vahetusaasta maksis. Kuidas ma selle saavutasin? Minu jaoks on toetajate otsimine ja sponsorlusega tegelemine väga põnev, sest mulle meeldib välja mõelda uusi lahendusi, kuidas efektiivsemalt leida toetajaid, koostööpartnereid.  Samuti on põnev helistada ja ettevõtjatega kohtumistel käia. Toetajate otsimine koosneb mitmest osast. Mina jagan kogu protsessi kolmeks: ettevalmistus, aktiivne otsimine, lõpptulemus. Nüüd kõigest lähemalt. Ettevalmistus toetajate otsimiseks Rudolfi moodi Käisin YFU toetajate otsimise koolitusel Tallinnas, mis oli superhea. Kiidan korraldajaid. See andis väga hea eelduse ja valmiduse toetajate otsimise alustamiseks. Samal päeval sain ma ka kokku oma ment